اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس پلیس‌راه کهگیلویه و بویراحمد خبر داد

حذف 90 درصد نقاط حادثه‌خیز کهگیلویه و بویراحمد تا پایان سال 92

خبرگزاری فارس: رئیس پلیس‌راه استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان این‌که 140 نقطه حادثه‌خیز در این استان وجود دارد، از حذف 90 درصد نقاط حادثه‌خیز کهگیلویه و بویراحمد تا پایان سال 92 خبر داد.

حذف 90 درصد نقاط حادثه‌خیز کهگیلویه و بویراحمد تا پایان سال 92

 سرهنگ منوچهر سیاهپور در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یاسوج اظهار کرد: طرح زمستانه پلیس‌ راه استان از 15 آذرماه امسال با همه توان در جاده‌های کوهستانی اجرا می‌شود و تا 25 اسفندماه که به استقبال طرح نوروز خواهیم رفت ادامه می‌یابد.

رئیس پلیس‌راه استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: رانندگان باید توجه داشته باشند که در این طرح پلیس با شدت هر چه تمام و برابر با قانون و مقررات با رانندگان خاطی برخورد خواهد کرد و به همین جهت داشتن ملزومات زمستانه از جمله زنجیر چرخ و همچنین تجهیز خودرو به لاستیک استاندارد و دارای آج و برف‌پاک کن و وسایل گرمایشی الزامی است.

سیاهپور در ادامه به نقاط حادثه‌خیز این استان در محورها و جاده‌های ارتباطی اشاره کرد و گفت: هم‌اکنون 140 نقطه حادثه‌خیز در محورهای کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد که 71 نقطه از آن یا به عبارتی 51 درصد از آن رفع و حذف شده و تا پایان سال 92 طبق آن‌چه که مسئولان راه و شهرسازی اعلام کرده‌اند 90 درصد از این نقاط به طور کلی حذف خواهند شد.

رئیس پلیس‌راه استان کهگیلویه و بویراحمد به چهار خطه کردن ورودی و خروجی‌های شهرهای استان اشاره و با بیان این‌که به خودی خود در این عملیات نقاط حادثه‌خیز نیز حذف خواهند شد، تصریح کرد: هم‌اکنون پر خطرترین محور استان محور یاسوج به اصفهان است که 65 درصد تصادفات در این محور رخ می‌دهد.

این مسئول برقراری نظم و امنیت در معابر برون شهری استان کهگیلویه و بویراحمد به بروز بیشترین تصادفات در مبادی ورودی و خروجی شهرها اشاره کرد و گفت: اکنون 70 درصد از تصادفات در 30 کیلومتری ابتدایی و انتهایی شهرها رخ می‌دهد که با چهار خطه کردن محورها شاهد کاهش محسوس این آمار خواهیم بود.

سیاهپور از محور یاسوج به بابامیدان به عنوان دومین محور حادثه‌خیز استان یاد کرد و گفت: این دو محور در طرح زمستانه ما برای کنترل هر چه بیشتر قرار دارند که از 15 آذر امسال کنترل و نظارت کاملی بر آن‌ها صورت خواهد گرفت.

وی به همکاری سایر دستگاه‌ها با پلیس‌راه برای اجرای هر چه بهتر طرح زمستانه خبر داد و گفت: راهداری، هلال‌احمر، اورژانس 115، حمل و نقل و پایانه‌ها و صدا و سیما و مطبوعات یاور ما در اجرای مطلوب طرح زمستانه خواهند بود.

انتهای پیام/2571/ی/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول