اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس کمیسیون حمل و نقل شورای رشت خبر داد

شناسایی 48 نقطه حادثه‌خیز در رشت

خبرگزاری فارس: رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر رشت از شناسایی 48 نقطه حادثه‌خیز در این شهر خبر داد.

شناسایی 48 نقطه حادثه‌خیز در رشت

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، محسن پورفخریان بعداز ظهر امروز در جمع اعضای شورای اسلامی این شهر

با بیان اینکه 48 نقطه حادثه‌خیز در شهر رشت شناسایی شده است، اظهار کرد: در این نقاط برای تامین امنیت شهروندان نیاز به اجرای پل عابر پیاده بوده و بخش خصوصی آماده سرمایه‌گذاری است.

وی افزود: استفاده از فضای تبلیغاتی بالای پل و ایجاد فضای تجاری در زیر پل، شرایطی فراهم آورده که چند سرمایه‌گذار آماده اجرایی پل عابر پیاده هستند.

مشاور طرح پیاده راه‌سازی علم‌الهدی رشت نیز در جلسه مذکور از تصویب بودجه 30 میلیارد ریالی اجرای این پروژه خبر داد و اظهار کرد: به دلیل آنکه این طرح پس از تصویب بودجه اجرایی می‌شود شهردار پیشنهاد داده تا تامین اعتبار لازم برای پروژه مذکور با اصلاح 4 کد بودجه‌ای از محل اعتبارات سازمان اتوبوسرانی و حوزه معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تامین شود.

محمد کلانتر، حرکت پیاده را ضروری‌ترین رفتار انسان در تعاملات اجتماعی، ایجاد تعلق و نگه‌داری محیط زندگی دانست و تصریح کرد: با جایگزینی ماشین، فضای حرکت پیاده از بین رفته است.

وی افزود: طرح جامع شهری مصوبه سال 84 شورای عالی استان و شورای عالی معماری و شهرسازی کشور شهرداری رشت را ملزم به اجرای این طرح می‌کند و مشخصا بر پیاده راه‌سازی خیابان علم‌الهدی در فاز نخست تاکید شده است.

به گفته مشاور طرح مذکور، مطالعات ترافیکی نشان داده که اجرای این طرح تاثیری در ترافیک خیابان‌های اطراف در قبل و بعد از اجرا، ندارد.

وی درباره زمان افتتاح پروژه پیاده ‌راه‌سازی خیابان علم‌الهدی رشت بیان کرد: در صورت تامین اعتبار این پروژه تا سه ماه آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش فارس، اجرای طرح پیاده راه‌سازی خیابان علم‌الهدی رشت مدتی قبل آغاز شده و قرار است 285 متر طول یکی از خیابان‌های قدیمی مرکز شهر سنگفرش شود.

ساختمان تاریخی شهرداری با برج زیبای ناقوس و کتابخانه ملی رشت نیز در کانون توجه این طرح قرار دارند.

انتهای پیام/ی20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول