اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی شهرستان‌های استان تهران:

امام حسین (ع) در اوج حملات دشمن نماز اول وقت را ترک نکردند

خبرگزاری فارس: رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی شهرستان‌های استان تهران با اشاره به ویژگی‌های حضرت اباعبدالله الحسین (ع) گفت: حضرت سیدالشهدا (ع) در اوج حملات دشمن نماز اول وقت را ترک نکردند.

امام حسین (ع) در اوج حملات دشمن نماز اول وقت را ترک نکردند

به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب استان تهران حجت‌الاسلام والمسلمین سید محسن محمودی در جمع عزاداران حسینی شهرستان ورامین اظهار داشت: سلام بر محاسن خون آلود و سر بالای نیزه حسین بن علی (ع)، سلام بر علی اصغر (ع) شیرخواره، سلام بر بدنی که به خاک و خون آغشته شد و کفنش خاک‌های بیابان کربلا شد.

امام جمعه موقت ورامین گفت: ظهر عاشورا حضرت سیدالشهدا (ع) نماز را خواندند، در حالی که ابدان مطهر تعدادی از شهدا روی زمین بود و اوج حملات دشمن جریان داشت، امام (ع) با اقامه نماز ظهر عاشورا خود را برای شهادت آماده کردند.

این مسئول تصریح کرد: در بین احکام اسلام، نماز اهمیت خاصی دارد و به هیچ وجه ترک پذیر نیست و حتی اگر فوت شود، باید قضای آن به‌جا آورده شود، امام (ع) در اوج حملات دشمن نماز اول وقت را ترک نکردند.

وی ادامه داد: با توجه به اهمیت فوق‌العاده‌ نماز،‌ برای حالت‌های خوف و خطر، از جمله میدان جنگ که دشمن رو به رو است و حال هجوم دارد، دستور نماز خوف با ویژگی‌های خودش داده شده است؛ در میدان نبرد اگر اوضاع خیلی بحرانی بود و خواندن نماز خوف ممکن نبود، باز نماز ساقط نمی‌شود و رزمندگان باید به حالت فردی رو به قبله تکبیرة‌‌الاحرام بگویند و بقیه افعال و اذکار را به صورت اشاره و ایستاده یا در حال راه رفتن و به هر صورت ممکن دیگر به‌جا آورند.

محمودی اضافه کرد: حتی در نهایت درجه سختی که به هیچ وجه به‌جا آوردن اذکار و افعال نماز حتی با اشاره ممکن نباشد، باید به نیت نماز و به جای هر رکعت، یک تسبیح چهارگانه یعنی «سبحان الله و الحمدلله و لا اله الا الله و الله اکبر» بگوید.

گفتنی است؛ محسن منصوری فرماندار شهرستان ورامین، حجج الاسلام والمسلمین سید محسن محمودی رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی شهرستان‌های استان تهران و رضا غلامی رئیس اداره تبلیغات اسلامی ورامین، رضا کارخانه شهردار و جمعی دیگر از مسئولان و روحانیون شهرستان نیز در مراسم حضور داشتند.

انتهای پیام/ب/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول