اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل فنی و حرفه‏ای استان سمنان خبر داد

ارائه حدود 152 هزار نفرساعت آموزش مهارتی به شاغلان سمنانی

خبرگزاری فارس: مدیرکل آموزش فنی و حرفه‏ای استان سمنان گفت: حدود 152 هزار نفر ساعت آموزش مهارتی به شاغلان در شهرک‏های صنعتی استان ارائه شد.

ارائه حدود 152 هزار نفرساعت آموزش مهارتی به شاغلان سمنانی

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان به نقل از روابط عمومی آموزش فنی و حرفه‏ای استان سمنان، ابراهیم محمودی افزود: در سال‏جاری، 151 هزار و 953 نفرساعت آموزش به شاغلان در مراکز ارتقای مهارت شهرک‏های صنعتی ایوانکی، سمنان، شاهرود و دامغان که زیرپوشش آموزش‏های مهارتی هستند، ارائه شد.

وی تصریح کرد: بر این اساس، از ابتدای سال‏جاری تاکنون 60 درصد تعهدات آموزش فنی و حرفه‏ای استان سمنان در این بخش محقق شده است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‏ای استان سمنان با تاکید بر افزایش عملکرد مراکز ارتقای مهارت شهرک‏های صنعتی استان نسبت به سال گذشته خاطرنشان کرد: تعهدات آموزشی در این مراکز بر اساس تعداد واحدهای فعال مستقر در شهرک‏های صنعتی و نیز شمار شاغلان واقعی در آن واحدها پیش‏بینی می‏شود.

محمودی افزود: انعقاد تفاهم‏نامه همکاری با شرکت شهرک‏های صنعتی، قراردادهای ماده 17 با بخش‏های مختلف دولتی و غیردولتی، دانشگاه‏ها و آموزش و پرورش برای ارتباط با صنایع و نیز برگزاری دوره‏های آموزشی مشترک با صنایع و صنوف، در دستور کار مراکز ارتقای مهارت قرار گرفته است.

وی، برگزاری دوره‏های مختلف آموزش در صنایع نظیر جوشکاری، نرم‏افزارهای تخصصی، اتوکد، کنترل مدارهای هیدرولیک، نقشه‏کشی و طراحی صنعتی با Catia، نقشه‏خوان صنعتی، کنترلر مدارهای پنوماتیک، PLC، ایمنی و بهداشت صنعتی طراحی جیگ و فیکسچر تولید سطح یک، تراشکاری، مهار‏ت‏های فروش، کنترل کیفیت، حسابداری، دوره‏های آموزشی مرتبط با شرکت ساپکو و ... را از جمله دوره‏های اجرا شده یا در حال برگزاری در این مراکز برشمرد.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‏ای استان سمنان ابراز امیدواری کرد؛ با تدوین استانداردهای شایستگی شغلی و استقرار نظام صلاحیت حرفه‏ای، ارتقای مهارت کارگران شاغل در بخش صنایع تسهیل شده و نظام آموزش تکمیلی به مرحله اجرا درآید.

محمودی خواستار تعامل و همکاری بیشتر صاحبان صنایع و کارفرمایان برای ارتقای سطح مهارت کارگران شاغل در واحدهای صنعتی شد.

وی اظهار داشت: اداره کل آموزش فنی و حرفه‏ای استان سمنان آمادگی دارد با ارائه انواع آموزش‏های مهارتی مرتبط با صنایع بر اساس استانداردهای بین‌المللی و در کارگاه‏های مجهز به تجهیزات منطبق با پیشرفت‏های روز تکنولوژی، نیاز صاحبان صنایع استان سمنان را فراهم آورد.

انتهای پیام/2249/ز/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول