اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

طی 6 ماهه نخست امسال صورت گرفت

ارائه آموزش‌های مهارتی به 5 میلیون نفرساعت اصفهانی در بخش دولتی

خبرگزاری فارس: مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان اصفهان گفت: طی شش ماه نخست امسال عملکرد این مجموعه در بخش دولتی ارائه آموزش‌های مهارتی به چهار میلیون و 896 هزار و 890 نفر-ساعت بوده است.

ارائه آموزش‌های مهارتی به 5 میلیون نفرساعت اصفهانی در بخش دولتی

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، محمدعلی زارع صبح امروز در جلسه علنی شورای اسلامی شهر اظهار کرد: فرهنگ‌سازی در زمینه آموزش‌های مهارتی لازمه ایجاد اشتغال برای جوانان امروز است و تمام دستگاه‌های اجرایی باید در این زمینه با مجموعه آموزش فنی و حرفه‌ای همکاری کنند.

وی به شعار سازمان فنی و حرفه‌ای در راستای افزایش مهارت و اشتغال‌زایی برای تمام مردم اشاره کرد و ادامه داد: هر ایرانی یک مهارت، هر خانه یک کارخانه، هر کارگاه یک آموزشگاه و هر کارخانه یک دانشگاه به عنوان شعار مجموعه فنی و حرفه‌ای به شمار می‌رود.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان اصفهان با بیان اینکه در حال حاضر 54 مرکز آموزش ثابت فنی و حرفه‌ای در سطح استان اصفهان وجود دارد، تصریح کرد: همچنین 580 حرفه آموزشی، 32 واحد آموزش فنی و حرفه‌ای سیار شهری و 32 واحد آموزشی در سطح استان در راستای ارائه آموزش‌های مهارتی به متقاضیان در سطح استان فعالیت می‌کنند.

وی با تاکید بر اینکه 25 پایگاه آموزش روستایی، 9 مرکز آموزشی در زندان‌ها و یک هزار و 500 مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای خصوصی در سطح استان وجود دارد، اضافه کرد: فعالیت‌های فنی و حرفه‌ای استان هر ساله در راستای افزایش مهارت‌آموزی جوانان گسترش می‌یابد.

زارع تاکید کرد : نظام آموزش مهارت و فناوری شامل آموزش‌هایی است که با هدف ارتقاء و انتقال دانش کار و فناوری، بروزرسانی مهارت‌های شغلی و افزایش مستمر و فزاینده بهره‌وری در تمامی سطوح تحصیلی مهارت و فناوری به صورت آموزش‌های رسمی و آموزش‌های تکمیلی بین سطوح طراحی و اجرا می‌شود.

وی آموزش مهارت و فناوری، صلاحیت حرفه‌ای و نظام احراز اشتغال را به عنوان ساختار نظام جامع مهارت و فناوری دانست و افزود: همچنین تربیت و افزایش کارایی و اثر‌بخشی نیروی انسانی مورد نیاز در بخش‌های مختلف و اشاعه و نهادینه‌سازی فرهنگ کسب و کار به عنوان اهداف نظام آموزش مهارت و فناوری در کشور به شمار می‌رود.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان اصفهان با بیان اینکه سند راهبردی مهارت و فناوری با رویکردی راهبردی و با توجه به تجزیه و تحلیل منابع و امکانات سازمان تهیه شده است، گفت: این سند دربرگیرنده هشت راهبرد، 27سیاست و 260 برنامه و اهداف سازمانی با رویکرد کلی بستر‌سازی برای استقرار نظام مهارت و فناوری، نظام صلاحیت حرفه‌ای، نظام آموزش مهارت و فناوری و نظام احراز اشتغال است.

وی با اشاره به اینکه حضور موثر در عرصه‌های بین‌المللی، تحقق و پیاده‌سازی نظام ملی مهارت و فناوری، نظام آموزش مهارت و فناوری، نظام صلاحیت حرفه‌ای و تحقق و پیاده‌سازی نظام احراز اشتغال از اهداف سند راهبردی مهارت و فناوری به شمار می‌رود، اظهار کرد: همکاری‌های علمی تخصصی بین‌المللی، منابع انسانی و مالی، پژوهش‌محوری و عدالت اجتماعی از ویژگی‌های این سند محسوب می‌شود.

زارع با تاکید بر اینکه طی شش ماه نخست امسال عملکرد این مجموعه در بخش دولتی ارائه آموزش‌های مهارتی به 4 میلیون و 896 هزار و 890 نفرساعت بوده است، ادامه داد: همچنین این اداره طی این مدت آموزش‌های مهارتی خود را به 30 هزار و 814 نفر – دوره ارائه کرده است.

وی با اشاره به اینکه عملکرد این اداره در بخش دولتی در سال گذشته ارائه آموزش‌های مهارتی به 11 میلیون و 247 و 78 نفرساعت و 48 هزار و 593 نفرساعت دوره بوده است، تصریح کرد: عملکرد این اداره در سال گذشته در بخش خصوصی ارائه آموزش‌های مهارتی به 31 میلیون و 883 هزار و 188 نفرساعت بوده است.

انتهای پیام/63001/صا/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول