اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو هیئت علمی جامعة‌ المصطفی العالمیه:

عاشورا واقعه‌ای فرازمانی و فرامکانی است

خبرگزاری فارس: عضو هیئت علمی جامعة ‌المصطفی العالمیه گفت: کربلا و عاشورا واقعه‌ای فرازمانی و فرامکانی بوده و در هر زمان و مکانی قابل تحقق است.

عاشورا واقعه‌ای فرازمانی و فرامکانی است

حجت‌الاسلام محسن غرویان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم ضمن تسلیت ایام تاسوعا و عاشورای حسینی با اشاره به جهان شمولی قیام عاشورا اظهار کرد: پیام‌هایی که عاشورا برای بشریت داشته فرازمانی، فرامکانی و بالاتر از مرزهای جغرافیایی بوده و ریشه این جهان شمولی هماهنگی پیام‌های عاشورا با فطرت و عقلانیت انسان‌هاست.

وی خاطرنشان کرد: ولایت‌پذیری اصحاب امام حسین(ع) نسبت به وی یکی از درس‌های نهضت کربلا و عاشورا است.

عضو هیئت علمی جامعة المصطفی العالمیه با اشاره به اهمیت معرفت و شناخت نسبت به ولایت و امامت گفت: قمر بنی‌هاشم(ع) برادر سیدالشهدا(ع) بود ولی به دلیل آنکه باور داشت که برادرش ولی خدا، خلیفة‌الله و انسان کامل است پیرو و متولی به ولایت آن حضرت بود.

وی عنوان داشت: باید معرفت خود را به ولایت ائمه اطهار(ع) و نواب ائمه در دوران غیبت افزایش دهیم اگر این امر تحقق پیدا کند بدون تردید به دنبال آن به طور عملی ولایت‌پذیر خواهیم شد.

غرویان با اشاره به عبارت «کل یوم عاشورا و کل ارض کربلا» گفت: کربلا و عاشورا فرازمانی و مکانی است و در هر زمان و مکانی در نبرد حق و باطل قابل تحقق است.

وی با بیان اینکه نهضت‌های تاریخ به دو بخش حق و باطل تقسیم می‌شوند گفت: هر حرکتی برای رسیدن به آزادی، ارزش‌های انسانی، اخلاق، فداکاری، معنویت، عشق و ایثار باشد نهضتی عاشورایی و کربلایی بوده و در جبهه حق قرار می‌گیرد.

عضو هیئت علمی جامعة المصطفی العالمیه یادآور شد: اکنون نهضت بیداری اسلامی در کشورهای مختلف اسلامی ادامه راه کربلا و امام حسین(ع) است و کسانی که در برابر نهضت بیداری اسلامی مقاومت می‌کنند یزدیان زمان هستند که در برابر حق صف‌آرایی کرده‌اند.

انتهای پیام/78003/ع/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول