اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس فرهنگستان علوم اسلامی:

عاشورا زمینه‌ساز حقیقتی بزرگ به نام ظهور شد

خبرگزاری فارس: رئیس فرهنگستان علوم اسلامی با اشاره به اینکه درک عظمت مصیبت حضرت سیدالشهدا(ع) بصیرت می‌آورد، گفت: امام حسین(ع) به دنبال حکومت نبود بلکه خون خود را داد تا زمینه‌ساز حقیقت بزرگتری به نام ظهور شود.

عاشورا زمینه‌ساز حقیقتی بزرگ به نام ظهور شد

به گزارش خبرگزاری فارس از قم حجت‌الاسلام سید محمدمهدی میرباقری در جمع زائران و عزاداران حسینی در حرم مطهر حضرت معصومه (س) با اشاره به اینکه عصر روز عاشورا آل زیاد و آل مروان جشن گرفته بودند که کار حقانیت را تمام کرده و فکر می‌کردند به نقطه پیروزی رسیده‌اند، اظهار کرد: کار به جایی رسید که جریان بنی امیه که به امپراطوری تبدیل شده بود پروا را کنار گذاشت و وقتی یزید سر مبارک امام حسین(ع) را مشاهده کرد اشعار کفرآمیز خواند.

وی با طرح این سئوال که آیا واقعا بنی امیه بر امام حسین(ع) غلبه کرد، اظهار کرد: تعبیر دقیقی نیست اگر بگوییم حضرت سیدالشهدا(ع) شکست ظاهری را پذیرا شدند زیرا غلبه مطلق و پیروزی با سیدالشهدا(ع) است.

رئیس فرهنگستان علوم اسلامی با اشاره به اینکه حضرت سیدالشهدا(ع) نبردی را آغاز کردند که به پایان نرسیده و به همین دلیل نمی‌توان بررسی کرد آیا شکست و پیروزی رخ داده است، اضافه کرد: هر امام معصومی وظیفه و ماموریت خاصی دارد که امام حسین(ع) بخشی از ماموریت خود را در روز عاشورا انجام داد.

 

*هنگام رجعت، امام حسین(ع) ماموریت خود را به پایان می‌رساند

میرباقری با تاکید بر اینکه روز ظهور، رجعت و قیامت متعلق به امام حسین(ع) است، تصریح کرد: از آنجا که شیعه به رجعت ائمه معصومین(ع) اعتقاد دارد، امام حسین(ع) نیز به دنیا باز خواهد گشت و کاری را که در عاشورا انجام داد را به اتمام می‌رساند.

وی با اشاره به اینکه امام سجاد(ع) هرگاه پیر، کودک و جوانی را مشاهده می‌کرد به یاد حوادث عاشورا افتاده و بسیار می‌گریست، اضافه کرد: روزی یکی از یاران به ایشان گفتند 35 سال از این واقعه گذشته است و شما دست از گریه نمی‌کشید که امام سجاد(ع) پاسخ داد حوادثی بر ما روز عاشورا گذشت که وقتی یاد آنها زنده می‌شود راه گلویم بسته و اشکم سرازیر می‌شود. 

 

*شفاعت امام حسین(ع) موجب ناامیدی شیطان است

رئیس فرهنگستان علوم اسلامی با تاکید بر اینکه روز قیامت وقتی شیطان شفاعت امام حسین را مشاهده می‌کند ناامید می‌شود، تصریح کرد: برنامه اسارت اهل ‌بیت امام حسین(ع) تقدیر خداوند بود که موجب بصیرت و بیداری عالم شد.

میرباقری با اشاره به اینکه در شام حضرت علی(ع) را در سخنرانی‌ها لعن و نفرین می‌کردند، اضافه کرد: این خاصیت اسارت بود که موجب روشنگری گسترده در منطقه شام شد و امروز نیز در سوریه دو جبهه ناصبی و القاعده و علوی قرار دارند. 

 

*عاشورا وجدان‌ها را ارتقا داد

وی با تاکید بر اینکه افرادی که به دنبال دنیا باشند به سراغ ابن زیاد، یزید و اوباما می‌روند، تصریح کرد: امام حسین(ع) شهید شد تا وجدان‌ها را ارتقا دهد و کسانی که بیشتر از دنیا می‌خواهند با امام حسین(ع) همراه می‌شوند.

رئیس فرهنگستان علوم اسلامی با اشاره به اینکه درک عظمت مصیبت حضرت سیدالشهدا(ع) بصیرت می‌آورد، اظهار کرد: امام حسین(ع) به دنبال حکومت نبود و خون خود را داد تا زمینه‌ساز حقیقت بزرگتری به نام ظهور شود.

 

*اصلی‌ترین جلوه عاشورا بندگی امام حسین(ع) نسبت به خداوند بود

میرباقری اصلی‌ترین، حقیقی‌ترین و باطنی‌ترین جلوه عاشورا را عهد بندگی و اطاعت میان امام حسین(ع) با خداوند دانست و اضافه کرد: شیطان تمام جنود خود را در عاشورا بسیج کرد تا بتوانند یک ترک اولی از امام حسین(ع) بگیرند اما در پایان نتوانستند کاری کنند که امام حسین(ع) حتی شکوه کند.

وی با اشاره به اینکه شیطان بسیار تلاش کرد تا عاشورا شکل نگیرد، تصریح کرد: امام حسین(ع) با تمام مصیبت‌های پیش آمده برای خود و اهل بیتش نسبت به خدا راضی و خشنود بود.

انتهای پیام/78008/و/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول