اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه شهر الوند:

مداحان واقعیات عاشورا را بیان کنند

خبرگزاری فارس: امام جمعه شهر الوند گفت: مداحان واقعیات قیام امام حسین (ع) و واقعه عاشورا را بیان کنند.

مداحان واقعیات عاشورا را بیان کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان البرز استان قزوین، حجت‌الاسلام علی عادل‌پور در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر الوند که در مسجد حضرت ابوالفضل (ع) برگزار شد، با اشاره به قیام امام حسین (ع) اظهار کرد: دلیل اصلی قیام امام حسین (ع) و تحمل این همه خطر، سختی و تشنگی، مبارزه با حاکمان فاسد در جامعه اسلامی بود.

وی خاطرنشان کرد: امید است بسیج مستضعفین با فراگیر شدن در ایران و کشورهای مسلمان دیگر، عناصر فاسد در حاکمیت کشورها را از بین ببرند.

* حاکمیت فاسد دلیل اصلی قیام امام حسین (ع)

عادل‌پور با اشاره به اقدامات رئیس جمهور مصر ادامه داد: هرگاه در جامعه اسلامی حاکمی همچون یزید در جامعه حکم‌فرمایی کند، باید فاتحه دین اسلام در آن جامعه را خواند.

وی علت دوم قیام امام حسین (ع) را گوشه‌نشینی افراد شایسته و اصحاب و یاران پیامبر اکرم (ص) و یاران امام دانست و تأکید کرد: قیام امام حسین (ع) به تمام دنیا درس آزادگی و دین‌داری داد.

عادل‌پور اظهار کرد: حضرت امام حسین (ع) در روز عاشورا خطاب به دشمن فرمودند که تمام شما گناهکارید و از امام معصوم خود اطاعت و پیروی نمی‌کنید و حاکمیت پیغمبر (ص) و فرزندان علی (ع) را قبول ندارید.

وی عنوان کرد: در عصر امام حسین (ع) مردم با نادانی تمام مقابل امام ایستادند و امام با وجود مشکلات و شرایط سخت، تصمیم به قیام گرفت.

امام جمعه شهر الوند سومین دلیل قیام امام حسین (ع) را از میان رفتن سنت‌های پیامبران و امامان دانست و با بیان اینکه باید امر به معروف و نهی از منکر در جامعه احیا شود، اظهار کرد: در این برهه زمانی باید برای احیای دین، کربلایی به وجود آورد و جان خود را در راه دین فدا کرد.

وی ادامه داد: علت چهارم قیام امام حسین (ع) نادیده گرفته شدن فرمان الهی و پیروی از شیطان از سوی مردم بوده است.

* انقلاب اسلامی ایران یک انقلاب حسینی است

امام جمعه شهر الوند انقلاب اسلامی ایران را یک انقلاب حسینی دانست و تصریح کرد: نباید اجازه دهیم دشمنان، عاشورا و نهضت امام حسین (ع) را از ما بگیرند.

عادل‌پور ابراز کرد: عزت نظام اسلامی به سبب پایبندی ملت ایران به ارزش‌ها و معیارهای دینی است.

وی عنوان کرد: در آمریکا و بسیاری از کشورهای غربی و اروپایی، به یاد مظلومیت امام حسین (ع) مراسمات گوناگونی برگزار می‌شود و این شجره طیبه در حال رشد و شکل‌گیری بوده تا شرایط ظهور امام زمان (عج) را فراهم آورد.

امام جمعه شهر الوند تأکید کرد: امام زمان (عج) برای انتقام خون امام حسین (ع) قیام خواهد کرد.

عادل‌پور خاطرنشان کرد: ایثارگری و از خودگذشتگی یاران امام حسین (ع) بی‌نظیر بوده و همواره در یاد جهانیان خواهد بود.

وی در ادامه با انتقاد از نحوه برگزاری مراسمات عزاداری امام حسین (ع) در هیئت‌های مذهبی تشریح کرد: بعضی از برنامه‌های عزاداری به درستی صورت نمی‌گیرد و با تغییرات فرهنگی و دینی روبرو شده است.

امام جمعه شهر الوند تأکید کرد: در شعارها و نوحه‌های مراسمات عزاداری از واقعیات کربلا بیان کنیم و به جوانان و نسل‌های جدید آگاهی بخشیم.

عادل‌پور با اشاره به حملات اسرائیل به غزه اظهار کرد: نخستین هدف و اقدام اسرائیل در حمله به غزه، ترور فرماندهان و مسئولان نظامی و امنیتی و مقامات دولتی حماس بوده که مخالف گفت‌و‌گو با رژیم صهیونیستی هستند.

وی با بیان اینکه هدف دیگر اسرائیل در غزه، انهدام سلاح‌های مقاومت بوده است، گفت: امروز شاهد آن هستیم که جمهوری اسلامی ایران در عرصه نظامی دارای قدرت بالایی بوده و توانایی تولید سلاح‌های بسیاری را دارد.

امام جمعه شهر الوند افزود: امام خمینی (ره) آمریکا و اسرائیل را به درستی شناخت و آنان را توصیف کرد.

* اقتدار نیروی دریایی قوت قلب ملت ایران است

عادل‌پور در ادامه ضمن تقدیر و تشکر از نیروی دریایی جمهوری اسلامی ایران اذعان کرد: امروز نیروی دریایی با تمام قوا و نیروهای خود توانسته است در آب‌های نیلگون خلیج فارس، عزت و اقتدار ایران را به جهانیان نشان دهد.

وی افزود: افتخارات و ارزش‌های نیروهای دریایی نظام جمهوری اسلامی به مردم امیدواری می‌بخشد.

امام جمعه شهر الوند با بیان اینکه این عزت‌ها به سادگی به دست نمی‌آید، تأکید کرد: ملت ایران باید به دین خود، امام حسین (ع)، رهبر معظم خویش و عزت انقلاب خویش افتخار کنند.

عادل‌پور در ادامه خاطرنشان کرد: امید است ملت ایران از یاران واقعی امام حسین (ع) بوده باشند و زمینه ظهور امام زمان (عج) فراهم شود.

وی ضمن دعوت نمازگزاران به تقوای الهی، اظهار کرد: یکی از مصادیق تقوا دوست داشتن مؤمنان است.

امام جمعه شهر الوند عنوان کرد: اگر در زمان‌های گذشته، گویندگان «لااله‌الاالله، محمدرسول الله» به فرمایش پیغمبر خدا عمل می‌کردند، از ظلم در حق امامان (ع) و اهل بیت ایشان خبری نبود.

عادل‌پور افزود: ایمان و اعتقاد انسان باتقوا به وحدانیت سبب می‌شود وی بر حسب اعتقاد خویش باقی مانده و حتی جان خویش را در این راه فدا کند.

وی در خاتمه با نکوهش تفرقه مسلمانان اذعان کرد: هرچقدر مسلمانان منسجم‌تر و متحدتر به شعار واحد خود عمل کنند، تقوا، خیر و برکات در جامعه اسلامی بیشتر می‌شود.

انتهای پیام/77007/ع/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول