اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به یاد شهادت طفل شیرخوار

همایش بزرگ شیرخوارگان خلخال برگزار شد

خبرگزاری فارس: به یاد شهادت طفل شیرخوار صحرای کربلا حضرت علی اصغر (ع) همایش بزرگ شیرخوارگان حسینی در مسجد امام رضا ( ع ) خلخال برگزار شد.

همایش بزرگ شیرخوارگان خلخال برگزار شد

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، همایش شیرخوارگان حسینی همزمان با سراسر کشور صبح امروز در شهرستان خلخال نیز با حضور مادران عاشق اهل بیت عصمت و طهارت (ع) برگزار شد.

در این همایش که مادران به همراه شیر‌خوران و نونهالان حضور داشتند کودکان با پیشانی بندهای « یا علی اصغر (ع) » و « یا ابوالفضل العباس » حضور یافتند.

در این میان مادرانی هم به چشم می‌خورد که آرزوی داشتن فرزند را به دل داشتند و نگاه‌های همراه با انتظار آنها رنگ بوی دیگری به این مراسم داده بود.

مادران عزادار در این مراسم به یاد مظلومیت علی اصغر اشک ماتم ریخته و بر سر و سینه زدند و کودکان خود را با یاد علی اصغر طفل کوچک کربلا در آغوش گرفته و همنوا با حضرت رباب (س) ناله‌ها سر داده و برای باب الحوائج علی اصغر (ع) لالایی‌ها خواندند.

کودکان در این مراسم بیقرار بودند زیرا معنویت این مراسم را درک کرده و می‌دانستند که در تاریخی نه چندان دور علی اصغری مثل خودشان با تیر سه شاخه حرمله به ندای حسین (ع) لبیک گفته بود.

بعضی از کودکان در آرامش کامل خوابیده بودند، بعضی‌ها بیقرار و بعضی‌ها خیلی آرام و بعضی‌ها کنجکاوانه با نگاه‌های معصومانه خود عزاداری مادران خود را همراهی می‌کردند.

این همایش معنوی شاهد مادرانی با کودکان خود، مادرانی که هنوز صاحب فرزند نبودند، مادرانی که کودکان خود را از دست داده بودند و مانند رباب (س) صبورانه به قضای الهی تن داده بودند و حتی مادرانی سالخورده بود که در برگزاری هر چه با شکوه‌تر این مراسم اشک‌های خود را بر صورتشان روان ساخته و با قلبی مملو از اندوه بر این مصیب می‌گریستند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در این همایش مداحان و سخنرانان در سوگ طفل امام حسین (ع) مداحی و سخنرانی کردند و حاضران نیز بر سر و سینه‌زنان در عزای امام حسین و یارانش اشک ماتم ریختند.

انتهای پیام/62008/خ/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول