اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سوم آذرماه صورت می‌گیرد

همنوایی شیرخوارگان همدان با علی‌اصغر حسین (ع)

خبرگزاری فارس: رئیس مجمع جهانی حضرت علی‌اصغر(ع) در استان همدان از برگزاری همایش شیرخوارگان در روز جمعه سوم آذرماه در 13 نقطه از سطح استان همدان خبر داد.

همنوایی شیرخوارگان همدان با علی‌اصغر حسین (ع)

اصغر رسولی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در همدان از برگزاری همایش شیرخوارگان در روز جمعه سوم آذرماه خبر داد و اظهار کرد: این همایش با هدف توسل به حضرت علی‌اصغر(ع) و بیان مظلومیت طفل شیرخوار امام حسین(ع) با حضور مادران و کودکان شیرخوار در همدان برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه این همایش در سال‌های قبل نیز برگزار می‌شده است، افزود: تفاوت برگزاری این همایش نسبت به سال‌های قبل در انسجام و گستردگی آن است که برنامه‌ریزی‌های مدونی برای تحقق این مهم انجام شده است.

رئیس مجمع جهانی حضرت علی‌اصغر(ع) در استان همدان ادامه داد: در سال‌های قبل همایش‌های مختلفی از شیرخوارگان برگزار می‌شده ولی اکثر آنها با مجمع جهانی هماهنگ نبودند که امسال این مشکل رفع شد و شاهد برگزاری هماهنگ آن با مجمع هستیم.

وی با بیان اینکه این همایش در 13 نقطه از سطح استان همدان برگزار می‌شود، افزود: گسترش برگزاری این برنامه در مناطق مختلف یکی از رویکردهای مجمع جهانی حضرت علی‌اصغر(ع) است.

*سال آینده همایش شیرخوارگان در 30 نقطه همدان برگزار می‌شود

رسولی ادامه داد: طی برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته درصدد هستیم در سال آتی این برنامه زیبا و معنوی را در 30 نقطه از استان همدان اجرا کنیم.

وی با بیان اینکه تعدد برگزاری این مراسم در مناطق مختلف از یک شهر و یا استان نشان از عدم انسجام برنامه‌ها نیست، ابراز کرد: این امر حاکی از گستردگی برنامه و اقبال برای برگزاری آن است.

رئیس مجمع جهانی حضرت علی‌اصغر(ع) در استان همدان با اشاره به اینکه این همایش قبلاً در روزهای مختلفی از ماه محرم برگزار می‌شد، تأکید کرد: مجمع جهانی حضرت علی‌اصغر(ع) برگزاری این برنامه در یک روز و ساعت مشخص را در دستور کار خود قرار داد و همین انسجام زیبایی خاصی به این برنامه بخشیده است.

وی تصریح کرد: نخستین جمعه ماه محرم هر سال شاهد برگزاری این همایش هستیم که البته امسال به دلیل اینکه نخستین جمعه ماه محرم مصادف با روز اول این ماه بود، برای اجرای بهتر آن استثنائاً در دومین جمعه از ماه محرم برگزار می‌شود.

*شهادت حضرت علی‌اصغر اوج مظلومیت امام حسین(ع)

رسولی با اشاره به اثرگذاری این همایش گفت: در حال حاضر این همایش در نقاط مختلفی از کشور و همچنین 200 نقطه از کشورهای مختلف جهان اجرا می‌شود.

وی شهادت شش ماهه کربلا را اوج مظلومیت امام حسین(ع) دانست و گفت: پرورش عواطف حسینی، بزرگداشت شعائر مذهبی، به نمایش گذاشتن ابعاد عاطفی، حماسی و عقلانی قیام حسینی از جمله اهداف برگزاری همایش سراسری شیرخوارگان حسینی است.

رئیس مجمع جهانی حضرت علی‌اصغر(ع) در استان همدان در بخش دیگری از سخنانش با محکومیت حمله ددمنشانه اسرائیل به نوار غزه افزود: این اقدام غیر انسانی صهیونیست‌ها، شهادت بسیاری از کودکان و شیرخوارگان را رقم زده که حضور زنان و شیرخوارگان در این همایش اعلام انزجار از حملات وحشیانه یزدیان زمان است.

رسولی در پایان سخنانش از اثرگذاری این برنامه سخن راند و ابراز کرد: تأثیرگذاری این همایش تا حدی بوده که کشورهایی چون آمریکا و عربستان سعودی برگزاری آن را ممنوع اعلام کرده‌اند چراکه بر روی افکار عمومی جهانیان اثرگذاری شاخصی داشته است.

انتهای پیام/89002/ی/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول