اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در لبیک به مظلومیت حضرت علی اصغر (ع)

همایش شیرخوارگان حسینی در اردبیل برگزار شد

خبرگزاری فارس: در لبیک به مظلومیت باب‌الحوائج حضرت علی اصغر (ع) و با حضور 4 هزار نفر از اهالی حسینی اردبیل به ویژه مادران و شیرخوارگان اجتماع شیرخوارگان حسینی در اردبیل برگزار شد.

همایش شیرخوارگان حسینی در اردبیل برگزار شد

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل در این مراسم که صبح امروز در سالن 6 هزار نفری رضازاده اردبیل برگزار شد، مادران در حالی که شیرخوارگان خود را بر دست گرفته بودند همنوا با ناله‌های سوزناک حضرت رباب (س) ناله سر داده و در سوگ طفل شش ماهه کربلا اشک ماتم ریخته و عزاداری کردند.

در این مراسم معنوی و با شکوه مادران در حالی که لباس‌های سبز بر تن شیرخوارگان خود کرده بودند به یاد مظلومیت پیام‌آور کوچک کاروان عشق حسینی بر سر و سینه زده و یاد شیرخواره شش ماهه اباعبدالله الحسین (ع) را گرامی داشتند.

در ایامی که پرچم و بیرق سید‌الشهدا (ع) در آسمان و زمین برافراشته شده است امروز شیرخوارگان و مادرانشان میهمان ارباب عاشوراییان بودند تا بار دیگر ارادت خود را به ساحت قدسی مولای مظلومان نشان دهند.

عشق به سید الشهدا (ع) و اولاد و اصحاب امام عشق در دل شیر زنان و مادران این مرز و بوم به گونه‌ای متبلور شده است که آنها دیگر تاب ماندن در خانه‌هایشان را نداشتند و در صبح جمعه‌ای با هوای پاک پاییزی با کربلاییان همنوا شدند و با حضور در سالن 6 هزار نفری رضازاده اردبیل با رباب غریب هم‌ صدا شدند.

امروز سربازان کوچک ولایت با بر تن داشتن لباسی همچون لباس شیرخواره اباعبدالله الحسین (ع) و پیشانی بندی که نام علی اصغر بر آن خودنمایی می‌کرد دست در دست مادرانشان گذاشتند و آمدند تا با حنجره‌های کودکانه منادیان صدیق عاشورا و پیام‌آوران کوچک کاروان عشق باشند.

در گوشه گوشه سالن ورزشی که از هوای سرد خبری نیست و فضا را عشق حسینی و طراوت علی اصغری پر کرده است گویی در هر گوشه‌ای از این سرای محبت و دلدادگی خیمه‌ای از خیام حضرت سید الشهدا برپا است که تصور می‌کنی در زیر آن خیمه رباب و علی اصغری دیگر در عطش مظلومیت و غربت حسین بن علی (ع) می‌سوزند و اشک ماتم می‌ریزند.

 

 

یکی از مادران شرکت کننده که به شدت از فضا متاثر شده بود و اعلام می‌کرد بعد از سال‌ها انتظار حس مادری را چشیده و در این مراسم برای نخستین‌بار حاضر شده است، گفت: الان درک می‌کنم که چگونه رباب (س) ایثارگری کرده و جگر‌گوشه خود را در صحنه عاشورا به مولایش داده تا شربت شهادت بنوشد.

هاجر شکوه مقام در حالی که به شدت اشک می‌ریخت، اظهار داشت: واقعاً سخت است که بخواهی کودک شش ماهه خود را که تازه به او انس گرفته‌ای از دامنت جدا کنی و به میدان شهادت بفرستی که قطعاً حماسه آفرینان کربلایی کار ماندگار و بی‌بدیلی انجام دادند که بشریت همیشه حسرت همسویی با آنها را می‌خورد.

وی خاطرنشان کرد: ما امروز در این مکان جمع شده‌ایم تا همنوا با حضرت زینب (س) و رباب (س) به دنیا نشان دهیم که مشق ایثار و شهادت را از مکتب حسین بیاموزند.

مادر دیگری را سراغ می‌گیریم که در گوشه‌ای از سالن مشغول عزاداری و اشک ریختن در سوگ پیام‌آور کوچک عاشورا است که اعلام می‌کند تمام کودکان ما فدای علی اصغر و حسینی باد که برای بشریت عزت و شرف خلق کردند.

آمنه پور‌مند بیان داشت: شهادتی که در آن اسارتی وجود ندارد و برای تمام قرن‌ها و نسل‌ها یاد حسین، علی اصغر، علی اکبر، قاسم‌ها و ابوالفضل‌ها ماندگار و جاودانه است.

این مادر عزادار در حالی که همنوا با ناله کربلاییان بر سر و سینه می‌زد و دردانه‌اش را در دست گرفته بود به صراحت گفت: استکبار بداند که ما امروز در تبعیت از مرام امام حسین (ع) حاضر هستیم فرزندان درس آموخته از کربلا را فدای اعتقادات و اندیشه‌هایمان کنیم.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، اینجا چشمی را پیدا نمی‌کنی که به مروارید اشک آذین نشده باشد حتی اینجا گریه معنای دیگری می‌یابد و گویی دلنشین‌تر و جانسوز‌تر است.

امروز مادرانی که گویی همچون رباب مادر داغدار کربلا داغ فرزند دیده‌اند فرزندان خود را روی دستانشان گرفته‌اند و با حضرت رباب (س) و حضرت زینب (س) همنوا شده‌اند و برای علی اصغر شش ماهه امام حسین (ع) لالایی می‌گویند.

مادران این شیرخوارگان کوچک با سید و مولای خود هم‌پیمان هستند تا طفلان خود را نذر علی اصغر کنند تا پیر غلام راه حسین شوند.

همایش شیرخوارگان حسینی امروز دل‌ها را روانه کربلا کرد تا ناله‌هایی برخاسته از حقیقت وجود با ناله‌های کربلاییان در هم آمیزد.

امروز مادرانی را در این همایش سراغ می‌گیریم که با توسل به علی اصغر کوچک امام حسین (ع) پس از 20 سال صاحب فرزند شده‌اند و با ارادتی خالص و نیتی پاک دردانه خود را به مکان همایش آورده‌اند تا نذرشان را ادا کنند.

در این همایش زنانی را سراغ می‌گیریم که هنوز طعم مادری را نچشیده‌اند اما از مولایشان اباعبدالله الحسین (ع) کمک خواستند تا واسطه نزول رحمت خداوند شود تا فرزندی گرمابخش خانه آنها شود.

در دهمین آیین تجلیل از حضرت علی اصغر (ع) گروه‌های مدیحه‌سرایی و جمعی از مداحان اهل بیت در رثای شیرخواره حضرت امام حسین (ع) مدیحه‌سرایی کردند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در این مراسم معنوی و آکنده از شور حسینی یکی از اساتید حوزه و دانشگاه اردبیل در سخنانی اظهار داشت: بشریت امروز تشنه معارف حسینی است و دنیا در حالی که غرق فساد و تباهی است نیازمند معارف اهل بیت است تا از منجلاب فساد نجات پیدا کند.

حجت‌الاسلام علی نوری از علی اصغر به عنوان باب الحوائج یاد کرد و گفت:‌ مولا و سرورمان امام حسین (ع) در روز عاشورا به این دلیل طفل شش ماهه خود را به میدان نبرد آورد تا به بشریت اعلام کند که مجاهده در راه خدا مال و منال و عیال و فرزند نمی‌شناسد.

وی با بیان واقعه شهادت حضرت علی اصغر یادآور شد: سید بن طاووس در کتاب خود احوال این طفل شش ماهه را بیان کرده است که امام حسین طفل را از دست خواهرش حضرت زینب (س) گرفت جلو آمد تا او را ببوسد که ناگاه تیری آمد و کودک را ذبح کرد علی را به دست خواهر داد و فرمود او را بگیر سپس خون‌ها را به آسمان پاشید و با خداوند سخن گفت به طوری که روایت است قطره‌ای از آن خون بر زمین ریخته نشد.

وی استقبال بانوان از این برنامه را همسو با برگزاری این همایش به صورت جهانی درخور و شایسته دانست و افزود: امروز مادران ما باید مرام علی اصغری و حضرت رباب را پاس دارند و با ایثار خود به دنیا اعلام کنند که اندیشه حسینی ماندگار است.

 

 

و چه زیبا مادران امروز همنوا با رباب (س) زمزمه کردند:

لالالالا، لالالایی، بخواب مادر

لالالالا،لالالایی، بخواب گل پونه

علی اصغرم، لایی لای‌لای

علی اصغرم، لایی لای‌لای

---------------------------------------------------

گزارش از: عادله جوادزاده – رویا سیف‌بابلانی

----------------------------------------------------

انتهای پیام/62005/غ/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول