اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار شهرستان جلفا خبر داد

مرزنشینان و ساکنین بومی در اولویت نخست واگذاری اراضی دشت گلفرج

خبرگزاری فارس: فرماندار شهرستان جلفا گفت: مرزنشینان و ساکنین بومی منطقه در اولویت نخست واگذاری اراضی دشت گلفرج هستند.

مرزنشینان و ساکنین بومی در اولویت نخست واگذاری اراضی دشت گلفرج

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، مختار سیفی صبح امروز در کارگروه ستاد اجرایی توسعه بخش کشاورزی شهرستان جلفا با اشاره به اینکه در واگذاری اراضی دشت گلفرج، شرایط اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی باید رعایت شود، افزود: از طریق بیمه 234 نفر از اهالی روستاهای شجاع و شاهمار معرفی و مشخص شده ‌است که در اولویت نخست واگذاری قرار دارند و اولویت‌های بعدی افراد ساکن منطقه، فرزندان ذکور خانواده و واجدان شرایط روستاهای همجوار خواهند بود.

وی با بیان اینکه با توجه به سیاست‌های دولت خدمتگزار در راستای اشتغال مولد جوانان، این پروژه مهم زیربنایی می‌تواند در تغییر چهره منطقه موثر و مهم باشد، گفت: سیاست دولت بر رفع بیکاری جوانان، به ویژه فارغ‌التحصیلان کشاورزی استوار است و رفع بیکاری فقط با استخدام جوانان و فارغ‌التحصیلان در نهادهای دولتی انجام نمی‌شود، بلکه توسعه بخش کشاورزی و صنعتی می‌تواند در برطرف کردن بحران بیکاری نقش مهمی ایفا کند.

رضا عباسی سرپرست مدیریت جهادکشاورزی جلفا نیز با اشاره به ایجاد کارخانه برای تبدیل محصولات دشت گوردیان و گلفرج گفت: در کارگروه توسعه کشاورزی این شهرستان 97 طرح به مبلغ 16 میلیارد و 776 میلیون ریال به تصویب رسیده که تاکنون 54 مورد از آن به مبلغ 4 میلیارد و 507 میلیون ریال با اشتغال به کار 57 نفر عقد قرارداد شده است.

نماینده بانک زمین نیز در این جلسه با اشاره به اینکه اراضی دشت گلفرج به صورت اجاره 99 ساله واگذار می‌شود، گفت: طبق توافق به عمل آمده با مدیران منطقه آزاد ارس هیچ مبلغی از بابت واگذاری زمین دریافت نخواهد شد.

کریم مهری با بیان اینکه برای اجرای پروژه دشت گلفرج 70 میلیارد ریال هزینه شده است، افزود: 70 درصد این مبلغ هزینه شده توسط دولت بخشیده شده و برای 30 درصد باقی مانده نیز مبلغی به صورت پیش پرداخت و بقیه 8 ساله قسط‌بندی خواهد شد.

انتهای پیام/ز/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول