اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون فرهنگی سپاه نینوا گلستان:

بسیج روح حماسه حسینی است

خبرگزاری فارس: معاون فرهنگی سپاه نینوا گلستان گفت: بسیج امتداد عاشورا یعنی روح تعبد و بندگی خداوند است که بسیجیان به عنوان شاگردان مکتب حسینی در این کلاس درس بر بصیرت و آگاهی‎بخشی خود و جامعه می‎افزایند.

بسیج روح حماسه حسینی است

ابوطالب پسرکلو امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در گرگان در تشریح برنامه‎های هفته بسیج استان اظهار داشت: تجمع بزرگ 15 هزار نفری در روز تاسوعا در گرگان از ساعت 9 الی 11 صبح و در برخی دیگر از شهرستان‎ها در روز عاشورا یعنی دهم محرم برگزار می‎شود.

وی تصریح کرد: در این روزها هیئت‎های مذهبی و بسیجیان با تجمع در محلات خود و عزاداری و سینه‎زنی به سمت خیابان امام خمینی (ره) و میدان وحدت حرکت می‎کنند و در این مکان، مراسم متمرکز با مداحی حاج مهدی منصوری برگزار می‎شود.

معاون فرهنگی سپاه نینوا گلستان گفت: رویکرد برنامه‎ای امسال هفته بسیج به دلیل تقارن با ایام سوگواری اباعبدالله الحسین (ع) شور و حال حسینی و در عین حال توأم با بصیرت‎افزایی و آگاه‎سازی جامعه نسبت به مسائل پیرامون است.

پسرکلو خاطر نشان کرد: هر یک از روزهای هفته بسیج به نام یکی از دلاورمردان کربلا نامگذاری شده و بسیج به عنوان روح حماسه حسینی در صدد است آموزه‎های این امتحان الهی را در عصر جدید احیا کند.

نقش عناصر فرهنگی در اقتصاد مقاومتی فرهنگ‎سازی است

دبیر ستاد هفته بسیج استان گلستان گفت: نقش عناصر فرهنگی در اقتصاد مقاومتی فرهنگ‎سازی است.

معاون فرهنگی اجتماعی سپاه نینوا استان ادامه داد: یکی از مهم‌ترین وظایفی که در حال حاضر داریم، این است که مدلی متناسب با وضعیت کشور برای مقابله با تحریم‎ها ترسیم کنیم و نقش عناصر فرهنگی در این عرصه این است که اقتصاد مقاومتی که مقام معظم رهبری فرمودند فرهنگ‎سازی و تبیین کنند.

پسرکلو گفت: بحث تحریم‎ها منحصر به امروز نبوده، بلکه از دوران صدر اسلام پیامبر (ص) نیز برای صدور آیین خاتم مجبور شد سه سال به سختی در شعب‎ابیطالب مقاومت کند و ثمره این مقاومت ترویج اسلام و مکتب قرآن شد.

عاشورا هم با عنصر تحریم رابطه‎ای مستقیم دارد

وی ادامه داد: از طرفی خود عاشورا هم با عنصر تحریم رابطه‎ای مستقیم دارد، چرا که در روز هفتم محرم آب را بر روی اهل بیت تحریم کردند و از این راه خواستند امام را در تنگنا قرار دهند، اما مجاهدت یاران امام حسین (ع) باعث شد عاشورا برای همیشه تاریخ جاودانه شود.

وی اضافه کرد: بزرگان ما هم در گذشته بارها مورد تحریم قرار گرفتند ولی هر بار که مقاومت کردیم، نتیجه گرفتیم و امروز هم می‎توانیم با استفاده از تدابیر روشنگرانه رهبری در مقابل تحریم‎ها بایستیم و بر خاکستر تحریم، اقتصاد خود را قوام ببخشیم.

دبیر ستاد هفته بسیج استان گلستان گفت: امروز دشمن ما قسم خورده است که ما را از پای درآورد و این همه فشار می‎آورد تا ما از اصول انقلاب و آرمان‎هایمان عدول کنیم و به همین دلیل از طریق تحریم اقتصادی و معیشت وارد شده است.

تحریم دارو نشان از روح خبیث دشمنان ما دارد

وی افزود:‌ آنها حتی دارو را هم تحریم کرده‌اند، در حالی که طبق قوانین بشری دارو به لحاظ اینکه با سلامتی انسان سر و کار دارد نباید تحریم باشد و این نشان از روح خبیث دشمنان ما دارد.

پسرکلو گفت: اگر قرار باشد متدین و انقلابی بمانیم و بر اهداف امام خمینی (ره) پای بفشاریم، باید اقتصاد مقاومتی را سرلوحه کار خود قرار دهیم و بدانیم که از این کارزار نیز عبور خواهیم کرد و این حرف دشمن که شما انرژی هسته‎ای را کنار بگذارید و در عوض ما به شما کمک می‎کنیم، توطئه‎ای بیش نیست، چرا که اینها اگر توان و امکانات داشتند اقتصاد بیمار خود را دوا می‎کردند و به قول مقام معظم رهبری که آنها در بهمن اقتصادی گرفتار شده‎اند، پس نباید گول حرف‎های آنها را بخوریم.

وی گفت: امیدواریم هفته بسیج که با ایام عزاداری امام حسین (ع) توأم شده، بتواند فضایی به وجود آورد تا همگان با فرمایشات روشنگرانه مقام معظم رهبری در بحث اقتصاد مقاومتی آشنا شوند و در این راه قدم بگذارند و کمک کنند تا ان‌شاءالله این میدان را هم فتح کنیم.

وحشت فعلی اسرائیل از مقاومت بی‎سابقه است

دبیر ستاد نهضت روشنگری سپاه نینوا استان گفت: وحشت و ترسی که اسرائیل را فرا گرفته در طول تاریخ بی‎نظیر است و اینها ثمره مجاهدت و استقامت مسلمین و ناشی از برکات انقلاب اسلامی در منطقه است.

پسرکلو تصریح کرد: امروز تمام فلسطین اشغالی به صحنه جنگ تبدیل شده و منطقه‎ای در اسرائیل وجود ندارد که در تیررس مقاومت نباشد.

وی افزود: اسرائیل با حمله به غزه حماقت کرد و می‎خواست بعد از جنگ 22 روزه توان نظامی و عقیدتی مقاومت را محک بزند اما الان در گل مانده است و مجبور به آتش‌بس شده است.

مقاومت اسلامی از فرهنگ بسیجی و حماسه حسینی الگو می‎گیرد

وی ادامه داد:‌ امروز مقاومت اسلامی در جهان از فرهنگ بسیجی ما و حماسه حسینی تغذیه شده و اگر تمام مسلمین جهان به این فرهنگ تأسی بکنند قطعا اسرائیل به همین زودی از صحنه روزگار محو خواهد شد.

وی افزود: امروز انقلاب اسلامی الگوی استکبارستیزی در دنیاست و به برکت امام خمینی (ره) و امام خامنه‎ای هر روز بر تعداد طرفداران و پیروان آن افزوده می‎شود.

انتهای پیام/2307/ب/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول