اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده سپاه امام رضا (ع) شهرستان البرز:

استکبارستیزی نخستین شعار عاشورا است

خبرگزاری فارس: فرمانده سپاه امام رضا (ع) شهرستان البرز گفت: نخستین پیام تقارن هفته بسیج و ایام سوگواری امام حسین (ع) استکبارستیزی است که از عاشورا و پیام آن سرچشمه می‌گیرد.

استکبارستیزی نخستین شعار عاشورا است

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان البرز استان قزوین، داوود بهرامی فرمانده سپاه امام رضا (ع) شهرستان البرز در همایش «زینبیون» زنان ایثارگر شهرستان البرز در جمع مادران و خواهران ایثارگر این شهرستان ضمن خیر مقدم به حضور خانواده‌های معزز شهدا و ایثارگر و تسلیت به مناسبت ایام سوگ و عزاداری اباعبدالله‌الحسین (ع) و گرامیداشت هفته بسیج اظهار کرد: امسال به دلیل تقارن هفته بسیج و ایام سوگواری محرم؛ شعار هفته بسیج در راستای عاشورا است.

وی ادامه داد: امسال سالروز تشکیل بسیج مستضعفین با سالروز شهادت امام حسین (ع) همزمان گشته است.

فرمانده سپاه امام رضا (ع) شهرستان البرز اذعان کرد: نخستین پیام این تقارن استکبار ستیزی است که از عاشورا و پیام آن سرچشمه می‌گیرد.

بهرامی افزود: امام حسین (ع) به ما آموخت در برابر ظلم و استکبار نباید سر تعظیم فرود آوریم و به ما نشان داد که باید در مواقع لزوم از عزیزان خود نیز گذشت و مقابل دشمنان و ظالمان ایستاد.

وی ابراز کرد: امام حسین (ع) به ما آموخت که در روز مصاف با دشمن نیز حتی باید از فرزند خویش که سال‌ها برای بزرگ کردن او زحمت کشیده‌ایم، گذشت.

فرمانده سپاه امام رضا (ع) شهرستان البرز با بیان اینکه یاران امام حسین (ع) در زمانی زندگی می‌کردند که امام زمان خویش را دیده بودند و معجزات ایشان را از نزدیک لمس کرده بودند، خاطرنشان کرد: یاران حضرت امام خمینی (ره) هرگاه جبهه‌های جنگ را خالی از رزمنده مشاهده می‌کردند، با استقبال از پیام رهبرشان عاشقانه به جبهه‌ها می‌شتافتند.

بهرامی اظهار کرد: امروز روز تجلیل از مادران و خواهران ایثارگری است که با از خود گذشتگی و پرورش فرزندان خویش و آشنا کردن آنان با قرآن و ائمه اطهار علیهم‌السلام توانستند موجبات پیروزی رزمندگان در جبهه‌های نبرد را فراهم آورند.

وی تأکید کرد: خواهران بدانند اگر رزمندگان در طی 8 سال دفاع مقدس توانستند به مبارزه با دشمنان خود بپردازند، به واسطه پشتیبانی شما از جبهه‌ها بوده است.

 

ارسال کمک‌های مادران و خواهران به جبهه‌ها قوت قلب رزمندگان بود

فرمانده سپاه امام رضا (ع) شهرستان البرز ابراز کرد: کمک‌های پشت جبهه که با نامه‌های مادران، همسران و فرزندان به دست رزمندگان می‌رسید، قوت قلبی برای دفاع جانانه‌تر رزمندگان بود.

بهرامی خطاب به مادران و خواهران ایثارگر دوران دفاع مقدس ادامه داد: حسینی بودن شما مادران و خواهران ایثارگر سبب شد تا چنین نیروهایی به جبهه‌های جنگ بشتابند و از میهن خویش دفاع کنند.

وی همچنین بیان کرد: اگر 8 سال در جبهه‌ها به دفاع خویش ادامه دادیم، به این دلیل بود که شما پشت جبهه‌ها به تربیت فرزندان صالح مشغول بودید و رزمندگان به این امر ایمان داشتند.

فرمانده سپاه امام رضا (ع) شهرستان البرز تجلیل از خانواده‌های شهدا و ایثارگر را بسیار ارزشمند توصیف و عنوان کرد: قدردانی و پاسداشت زحمات بی‌دریغ شما مادران و خواهران ایثارگر کار ساده‌ای نیست و باید همواره این امر از سوی مسئولان صورت گیرد.

 

بهرامی اذعان کرد: وظیفه خواهران و مادران در جامعه اسلامی این است که علاوه بر رعایت حجاب، همواره با یاد خداوند به تربیت فرزندان صالح بپردازند.

وی جامعه امروز را فصل مبارزه با جنگ نرم دانست و تصریح کرد: شیطان هر لحظه در کمین بوده و قسم خورده که تمام انسان‌ها را به گمراهی کشاند.

فرمانده سپاه امام رضا (ع) شهرستان البرز افزود: با خواندن نماز و یاد کردن خداوند در تمام لحظات روز و زندگی خود می‌توانیم از شر شیطان رانده شده محفوظ بمانیم .

 

امر به معروف و نهی از منکر؛ دلیل اصلی قیام امام حسین (ع)

بهرامی با اشاره به ویژگی‌های قیام امام حسین (ع) اظهار کرد: امام حسین (ع) در آخرین لحظات عمر خویش امر به معروف را ترک نکرد و یاران خود را به خواندن نماز دعوت می‌کرد.

وی عنوان کرد: در فریضه امر به معروف و نهی از منکر نباید خستگی و عصبانیت بر ما غلبه کند و بایستی با صبر و حوصله و پیوستگی دعوت، اقدام به امر به معروف و نهی از منکر کرد.

فرمانده سپاه امام رضا (ع) شهرستان البرز خانواده‌های شهدا و ایثارگران را چراغ‌های روشن جامعه اسلامی معرفی کرد.

بهرامی در پایان تأکید کرد: نماز ظهر روز عاشورا را فراموش نکنید و همگی همراه با بسیجیان و عاشقان امام حسین (ع) در این موعد حضور یابند.

وی خاطرنشان کرد: در ظهر عاشورا؛ دشمنان امام حسین (ع) سعی کردند اجازه نماز خواندن امام را ندهند، اما یاران وفادار ایشان با محافظت از جان ایشان توانستند موجب شوند امام حسین (ع) نماز خویش را بخواند.

داود بهرامی ادامه داد: سران لشکر دشمنان امام حسین (ع) به نیروها و سربازان خود گفته بودند که امام حسین (ع) اهل نماز نیست و این‌گونه ذهن‌ها را نسبت به امام حسین (ع) بدبین کرده بودند.

انتهای پیام / 77007/ع/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول