اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم سراوان در مجلس:

وضعیت مرزنشینان نیازمند مدیریت صحیح است

خبرگزاری فارس: نماینده مردم سراوان در مجلس شورای اسلامی گفت: وضعیت مرزنشینان از همه بهتر بوده و اینکه چرا وضع مرزنشینان استان سیستان و بلوچستان مناسب نیست مربوط به مدیریت ناصحیح است.

وضعیت مرزنشینان نیازمند مدیریت صحیح است

به گزارش خبرگزاری فارس از زابل، هدایت‌الله میرمرادزهی در جلسه مجمع نمایندگان استان سیستان و بلوچستان در فرمانداری زابل اظهار داشت: مجلس جایگاهی است که هم قانونگذاری کرده و هم نظارت می‌کند.

وی به چرایی استقرار 5 هزار هکتار از اراضی کشاورزی سیستان در آن سوی دیوار امنیتی اشاره کرد و افزود: علت اینکه 5 هزار هکتار از اراضی کشاورزی در آن سوی مرز قرار گیرد چیست؟ ما برای یک متر از خاک میهن جنگیدیم، بنده و مردم اصلاً دوست نداریم خاک کشورمان در آن سوی مرز باشد، در این مورد همه باید توجه داشته باشیم که این موضوع به سرعت حل شود.

نماینده مردم سراوان در مجلس شورای اسلامی به ریزگردهای سیستان اشاره کرد و خطاب به جمع حاضر گفت: برادران سیستانی تا به حال چه طرحی در مورد ریزگردها به دولت داده‌اید؟ در بحث ریزگردها به خوزستان اعتبار داده می‌شود، چرا به سیستان نمی‌دهند؟ از زابل چه طرحی برای ریزگرد به دولت داده شده است؟ این وظیفه ماست.

میرمرادزهی در مورد کشاورزی و از دست‌دادن جایگاه سیستان در رأس انبار غله ایران، بیان کرد: زابل با توجه به امکانات کم، در گذشته انبار غله ایران بود چه اتفاقی افتاده که دام، غلات، هندوانه و... جایگاهش در زابل کم رنگ شده است، چه کردیم که اینها را از دست داده‌ایم؟

وی ضمن بیان اینکه در دوران دفاع مقدس با لشکری به نام بسیج مقابل 48 کشور ایستادیم، در مورد معیشت مردم مرزنشین بیان داشت: همه مرزنشینان وضعیتشان از همه بهتر است، چرا در اینجا این طور نیست؟ اگر نتوانستیم خوب مدیریت کنیم تقصیر خودمان است.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی، استان سیستان و بلوچستان را عقب‌تر از استان‌های دیگر خواند و گفت: من اعتقاد دارم هر چیز از استان سیستان و بلوچستان ارائه شود دولت می‌پذیرد، ما نسبت به استان‌های دیگر عقب هستیم.

انتهای پیام/75002/ب/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول