اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قم:

تعیین حق‌آبه‌های زیست‌محیطی از ایجاد ریزگردها جلوگیری می‌کند

خبرگزاری فارس: مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قم گفت: مهم‌ترین راهکار برای حل معضل ریزگردها و گرد و غبار با منشأ استانی، تأمین حق‌آبه‌های زیست‌محیطی تالاب‌ها و دریاچه‌های قم است.

تعیین حق‌آبه‌های زیست‌محیطی از ایجاد ریزگردها جلوگیری می‌کند

محمودعلی رکنی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم با اشاره به برگزاری سومین جلسه کارگروه مخاطرات زیست محیطی استان قم اظهار کرد: در این جلسه نمایندگان 17 دستگاه اجرایی حضور داشته و مسائل گوناگون را مورد بررسی قرار دادند.

وی افزود: ارائه گزارش وضعیت آلودگی هوا و آلاینده‌ها در استان طی شش ماه گذشته و بررسی معضل ریز‌گردها و گرد و غبار در سطح قم از موضوعات این جلسه بود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قم با بیان اینکه از همه دستگاه‌های اجرایی استان خواسته شده که در راستای حفاظت از محیط زیست استان تلاش کنند، گفت: مهم‌ترین راهکار برای حل معضل ریزگردها و گرد و غبار با منشأ استانی، تأمین حق‌آبه‌های زیست‌محیطی تالاب‌ها و دریاچه‌های قم است.

وی ادامه داد: ضروری است محافظت لازم از باغ‌های سطح شهر قم صورت گیرد و در این میان ایجاد و توسعه کمربند سبز و افزایش تعداد و وسعت بوستان‌ها در محلات مختلف اهمیت بسزایی خواهد داشت.

رکنی با تاکید بر شناسایی دقیق و تقویت اطلاعات پیرامون کانون‌های ایجاد گرد و غبار در قم تصریح کرد: این امر پیش زمینه اقداماتی خواهد بود که در آینده برای حل مشکلات زیست محیطی قم صورت می‌گیرند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قم در ادامه با اشاره به پایش شبانه‌روزی یگان حفاظت ویژه این اداره‌ کل افزود: این کار به منظور تعطیل کردن کوره‌های غیر مجاز سرب و زغال تداوم خواهد داشت.

وی با بیان اینکه بیشتر این کوره‌های غیر مجاز در حاشیه جاده قم – کاشان مشغول به فعالیت هستند، اظهار داشت: به وسیله یگان‌های پایش اداره‌ کل حفاظت محیط زیست استان قم تعدادی از این مراکز شناسایی و از ادامه فعالیت آن‌ها ممانعت به عمل آمده است.

رکنی خاطر نشان کرد: استفاده از سیستم‌های قدیمی و غیر استاندارد در کوره‌های غیر مجاز ذوب سرب موجب شده است که این مراکز آلایندگی زیادی داشته و خطری جدی برای محیط زیست قم به شمار روند.

انتهای پیام/ز20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول