اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار اردبیل:

اردبیلی‌ها نهم محرم مشق عشق ابوالفضل می‌کنند

خبرگزاری فارس: فرماندار اردبیل گفت: در آستانه روز تاسوعا و عاشورای حسینی مردم وفادار به اهل بیت در اردبیل مشق عشق حسینی و ابوالفضلی می‌کنند و تجمع بی‌نظیر خود را برگزار می‌کنند.

اردبیلی‌ها نهم محرم مشق عشق ابوالفضل می‌کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، یوسف اکبری در نشست با مسئولان دستگاه‌های برگزاری مراسم عزاداری تاسوعا و عاشورای حسینی در اردبیل اظهار داشت: مردم این دیار که از دیرباز به عشق حسینی و ابوالفضلی شهرت دارند همچون سال‌های گذشته و در انسجام برنامه‌ریزی سه سال اخیر تاسوعای حسینی امسال نیز حرکت بی‌نظیر خود را در قالب وحدت و همدلی دستجات و هیئت‌های مذهبی به نمایش می‌گذارند و بار دیگر مدال دلباختگی حسینی و ابوالفضلی را به سراسر جهان نشان می‌دهند.

وی با بیان اینکه این برنامه به صورت منسجم از ساعت 13 ظهر روز تاسوعا در میدان عالی‌قاپو برگزار می‌شود، تصریح کرد: قرار است در این برنامه معنوی شرکت‌کنندگان از مداحی‌ها استفاده کنند و پنج مداح عالیقدر اردبیل در این برنامه اجرای مداحی و نوحه‌سرایی خواهند داشت.

اکبری خاطر نشان کرد: حسینیان اردبیل در حالی که پرچم‌های یا حسین و یا ابوالفضل را با سربندها و لباس‌های سیاه به همراه داشته و آن را زینت‌بخش مراسم می‌کنند در این تجمع عظیم حضور یافته و نقطه‌ای از عشق، وحدت و همدلی خودشان را به نمایش می‌گذارند.

این مسئول اضافه کرد: البته پیش از ظهر این روز نیز برنامه شمع‌گردانی در محلات مختلف برگزار می‌شود و حسینیان اردبیل در یک رسم دیرین این برنامه معنوی را در مساجد و محلات مختلف اجرا می‌کنند.

وی در مورد برنامه روز عاشورا نیز بیان کرد: اهالی اردبیل از مناطق مختلف و دور و نزدیک این شهر بعد از برنامه‌های مرسوم خود از ساعت 15 بعد از ظهر روز عاشورا در میدان عالی‌قاپو گرد هم می‌آیند و بار دیگر در ماتم حسین بر سر و سینه زده و یاد آن بزرگ پرچمدار عشق و ایمان و 72 یار باوفایش را گرامی می‌دارد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، فرماندار اردبیل حضور دستجات عزاداری در این شهر و برنامه‌ها و آیین‌ها را نمودی از معرفت و بصیرت حقیقی توصیف کرد و ادامه داد: مردم دیار اردبیل قرن‌ها است که به سترگ عشق حسینی معروف هستند و در ایام محرم سعی می‌کنند جلوه‌های زیبایی از دلباختگی را به ساحت سیدالشهدا نشان دهند.

اکبری یادآور شد: شهر اردبیل نمادی برتر از تأثیرگذاری در اجرای مراسم عزاداری منسجم، منظم، پرمحتوا، سنتی و ریشه‌دار است و این امر هر روز بر بالندگی، پویایی و غنای تابناک در عشق و دلدادگی به دستگاه با عظمت عزاداری حسینی می‌افزاید.

وی به حضور دو میلیون مسافر و گردشگر معنوی و ارزشی در این ایام از نقاط مختلف اشاره کرد و گفت: ‌اردبیلی‌ها رسم میزبانی را ادا می‌کنند و از میهمانان حسینی به شکل آبرومندانه پذیرایی کرده و آنها را سیراب از عشق حسینی و ابوالفضلی می‌کنند.

اکبری همه دستگاه‌های متولی و شرکت‌های خدماتی را به حفظ آمادگی کامل نسبت به استقبال شایسته از میهمانان فرا خواند و افزود: با بسیج تمام امکانات سعی می‌کنیم اجتماع با شکوهی را عاشقانه و مخلصانه تدارک ببینیم تا همه از این فضا لذت برده و حظ ببرند.

انتهای پیام/62003/ی/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول