اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار اردبیل:

عاشوراییان اجتماع عظیمی را در تاسوعا و عاشورا به راه می‌اندازند

خبرگزاری فارس: فرماندار اردبیل گفت: عاشوراییان دیار حسینی اردبیل همچون سنوات گذشته در تاسوعا و عاشورای حسینی اجتماع عظیم خودجوش مردمی را در دفاع از حریم حسینیت به راه می‌اندازند.

عاشوراییان اجتماع عظیمی را در تاسوعا و عاشورا به راه می‌اندازند

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، یوسف اکبری صبح امروز در نشست بزرگان و ریش سفیدان محلات و دستجات عزاداری در اردبیل اظهار داشت: این اجتماع بزرگ حسینیان اردبیل عصر تاسوعا و همچنین عاشورا با برنامه‌های متنوع معنوی و به صورت متشکل با حضور دستجات و هیئت‌های عزاداری در میدان عالی‌قاپو اردبیل برگزار خواهد شد تا یکبار دیگر جهانیان بدانند که اردبیلی‌ها در وفاداری به حسین (ع) و ابوالفضل‌العباس (ع) سر سودای تمام نشدنی دارند.

وی خاطرنشان کرد: عزاداران حسینی در این شهر زیر یک پرچم و بیرق متشکل در میدان عالی‌قاپو تجمع می‌کنند و با حرکت منسجم خود بار دیگر نظم و اتحاد و همدلی را به معرض نمایش می‌گذارند.

فرماندار اردبیل از پخش این برنامه‌ها به صورت مستقیم از طریق شبکه‌های برون مرزی و داخلی خبر داد و یادآور شد: انعکاس تجمع عظیم مردمی از طریق رسانه‌های مختلف نشان دهنده این واقعیت است که مردم اردبیل در سال‌های متمادی توانسته‌اند در ترویج و اشاعه تفکر عاشورایی و کربلایی به نمادی در سطح ملی و جهانی تبدیل شوند.

اکبری گفت:‌ در برگزاری این برنامه عظیم همراهی رؤسا و سردسته‌های هیئت‌ها و بزرگان محلات را نیازمند هستیم تا بتوانیم در نهایت انسجام و آرامش و با عشق و حال خاص و شعور واقعی عرض رادتمان را به محضر ائمه اطهار (ع) و امام عصر (عج) نشان دهیم.

این مسئول از اردبیل به عنوان پایتخت شعور حسینی و عشق جاودانه به فرهنگ غنی کربلایی یاد کرد و بیان داشت‌: نقطه اوج حماسه آفرینی در دلبستگی به ساحت امام حسین (ع) روزهای تاسوعا و عاشورا است که با اخلاص و رعایت موازین اخلاقی این عزاداری‌ها و سوگواری‌ها به شکل سنتی جلوه‌ای متمایز پیدا می‌کند.

رئیس شورای اداری شهرستان اردبیل به برگزاری موفقیت‌آمیز دهمین اجلاس پیر‌غلامان حسینی در اردبیل با همراهی و همکاری بزرگان و ریش سفیدان و تلاشگران عرصه انسجام و اتحاد عزاداری حسینی در اردبیل اشاره کرد و افزود: برگزاری ممتاز این برنامه آن هم در سطح بین‌المللی سبب شد تا بتوانیم بیش از هر زمان دیگر جایگاه اصیل اردبیل را در عزاداری‌های حسینی به نمایش بگذاریم.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، اکبری در پایان سخنان خود اذعان داشت:‌ ویژگی مهم عزاداران حسینی، عشق و ایمان، ‌اخلاص، شیفتگی و دلدادگی به سیره و منش سالار شهیدان و نشان دادن ارادت با اخلاص به سوگواری‌های این ایام شریف است.

انتهای پیام/62005/غ/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول