اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه کازرون:

بسیج محدود به زمان و مکان نیست

خبرگزاری فارس: امام جمعه کازرون گفت: بسیج ادامه‌دهنده راه نهضت عاشورایی و مروجین فرهنگ ایثار و شهادت‌طلبی است و محدود به زمان و مکان خاصی نیست.

بسیج محدود به زمان و مکان نیست

حجت‌الاسلام محمد خرسند امروز در حاشیه دیدار با بسیجیان شهرستان کازرون در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در این شهرستان اظهار داشت: بسیج یکی از کرامات به جای‌مانده رهبر کبیر انقلاب اسلامی امام خمینی(ره) است که با تشکیل آن انقلاب و نظام اسلامی را بیمه کرد.

وی به وجود برخی از ارزش‌های معنوی بسیج اشاره کرد و گفت: از جمله ارزش و اهمیت این قشر همین بس که امام(ره) از خداوند می‌خواست که با بسیجیان محشور شود.

امام جمعه کازرون در ادامه تفاوت انقلاب اسلامی با دیگر انقلاب‌های جهان را به حضور گسترده و همه‌جانبه مردم در تمام صحنه‌های انقلاب به ویژه داشتن روحیه ایثار و فداکاری برشمرد.

خرسند افزود: هرچه خوبی‌ها است در فرهنگ بسیجی نهفته شده بنابراین، این فرهنگ باید در جامعه گسترش یابد تا جوانان آن را به عنوان الگوی خود برگزینند.

وی ادامه داد: امروزه بسیجیان باید از ادامه‌دهندگان راه نهضت عاشورا و مروجین فرهنگ ایثار و شهادت باشند.

امام جمعه کازرون اضافه کرد: بسیج ظرفی است که تمام اقشار جامعه از کارگر، کسبه و بازاریان گرفته تا دانش‌آموز و دانشجو، طلبه، دکتر و مهندس و ... در آن قرار می‌گیرند و محدود به زمان و مکان و متعلق به قشر خاصی نیست.

خرسند داشتن بصیرت را از ضروریات اصلی بسیجی دانست و گفت: امروزه بسیجیان باید با داشتن آگاهی و بصیرت در تمام عرصه‌ها گام بگذارند و دچار روزمرگی نشوند.

وی در بخش دیگر سخنانش، قیام امام حسین(ع) را بهترین الگو برای احیای امر به معروف و نهی از منکر در جامعه عنوان و اضافه کرد: آن امام همام(ع) حکومت بر مسلمانان توسط یک انسان هوس‌باز را تحمل نکرد و در این راه تمام خطرات را با جان مبارکش خرید.

امام جمعه کازرون در پایان تصریح کرد: در طول 33 سال انقلاب اسلامی، ملت ایران با فراگیری از مکتب پایداری و ایستادگی امام حسین(ع) در راه حق و با روحیه بسیجی توانسته است با سرافرازی در مقابل تمام تهدیدها و تحریم‌ها، جنگ و توطئه‌ها بایستد و سرخم نکند. 

انتهای پیام/2448/ی/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول