اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار کوهبنان:‌

آیین‌های سنتی عزاداری‌ باید جاودانه شوند

خبرگزاری فارس: فرماندار کوهبنان گفت: ‌‌جوش‌زنی و سنگ‌زنی از مهم‌ترین آیین‌های عزاداری سنتی کوهبنان است که باید برای همیشه زنده بماند.

آیین‌های سنتی عزاداری‌ باید جاودانه شوند

‌به گزارش خبرنگار فارس از کوهبنان، منصور متقی پیش از ‌ظهر امروز در جریان بازدید از هیئت‌های مذهبی و مراسم عزاداری روستاهای فیدکوئیه، گراکوئیه، شکرآباد و افزاد به سنت‌های اصیل کوهبنان در ماه محرم اشاره کرد و اظهار داشت: مراسم ‌جوش‌زنی در محله انصار شهر و دهستان ده‌علی همچنین ‌سنگ‌زنی در روستای رتک از مهم‌ترین مراسم سنتی کوهبنان است که باید برای همیشه ‌زنده بماند.

وی افزود: در ماه محرم هیئت‌های عزاداری از سر‌اسر روستاهای شهرستان به کوهبنان می‌آیند تا مراسم عزاداری ماه محرم به ویژه در روز تاسوعا و عاشورای حسینی هرچه با شکوه تر برگزار شود. 

متقی بیان داشت: ‌روز عاشورا در روستای ده علی شهرستان کوهبنان بیش از 100 ظرف آش نذری و غذا‌ بار گذاشته ‌و بیش از 13 هزار غذا در بین عزاداران حسینی پخش می‌شود.

وی افزود: عزاداری ماه محرم را به دلیل رسم و عادت انجام ندهیم و سعى کنیم این کارها را با نیتى خالص و براى رضاى خدا انجام داده و در خلوص خود نیز صادق باشیم، زیرا کار کوچکى که با نیت خالصانه و صادقانه همراه باشد، بهتر از کارهاى زیادى است که خلوص و صداقت در آن نباشد، حتى اگر چند‌ هزار برابر باشد.

متقی ‌عنوان کرد: عزاداری برای امام حسین (ع) در مهم‌ترین کارکرد خود‌ سبب شده‌ تا یاد، نام و پیام‌های نهضت عاشورا زنده و جاوید بماند‌ و آموزه‌های آن به همه بشریت انتقال یابد.‌

انتهای پیام/80012/ب/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول