اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار جیرفت:

ریشه‌های اصلی تئاتر در مناسک و آیین مذهبی است

خبرگزاری فارس: فرماندار جیرفت گفت: تاریخ نشان می‌دهد که ریشه‌های اصلی تئاتر در مناسک و آیین مذهبی است.

ریشه‌های اصلی تئاتر در مناسک و آیین مذهبی است

به گزارش خبرگزاری فارس از جیرفت، ابراهیم غنچه‌پور پیش از ظهر امروز در آیین افتتاحیه نخستین جشنواره تئاتر زائر از سری برنامه‌های جشنواره بین‌المللی امام رضا (ع) در این شهرستان اظهار داشت: وقتی سخن از تئاتر است رویکرد دیگر آن معنویات و حقیقت است.

وی افزود: تاریخ نشان می‌دهد که ریشه‌های اصلی تئاتر در مناسک و آیین مذهبی است که اگر به حادثه کربلا به عنوان یک نمونه نگاه کنیم، می‌بینیم که شبیه‌خوانی و تعزیه‌خوانی چه زیبا واقعیات این حادثه را در وجود ما تزریق کرده است.

غنچه‌پور تصریح کرد: ما باید خوشحال باشیم در عصری زندگی می‌کنیم که به عنوان نماد کشورهای اسلامی و آزادی‌خواهان حرکت می‌کنیم.

وی خاطر نشان کرد: باید در همه عرصه‌ها حرکت تازه‌ای ایجاد کنیم و همه آن بدعت‌ها و خرافاتی که در طول تاریخ توسط بیگانگان به فرهنگ دینی ما وارد شده پاکسازی کنیم.

فرماندار جیرفت گفت: ما باید شاکر باشیم که به بهانه ولادت امام رضا (ع)  این نعمت بر همه ما جاری و ساری شد که در عرصه‌های مختلف هنر امروز حرکت‌های بسیار خوبی برگرفته از متن آیات و روایات و سیره ائمه اطهار در کشور ما اجرا می‌شود.

غنچه‌پور اذعان داشت: امیدواریم تئاتر ما از نظر متن، مفاهیم و محتوا یک چشم‌انداز دانایی و توانایی و نخبه‌پروری و اندیشیدن خوب را به روی ما باز کند و از هر بدعتی پاکسازی شود تا هنر ما برگرفته از دین ما برای تعالی بخشیدن و بیدار کردن همه انسان‌های جهان پیش رود.

وی با بیان اینکه جیرفت به عنوان پیشانی جنوب کرمان میزبان نخستین جشنواره تئاتر زائر است، اظهار داشت: شما هنرمندان به جایی پا گذاشتید که کوچه و خیابان‌های آن معطر به اکسیر پاک مقام معظم رهبری بوده و این شهر به عنوان وطن دوم ایشان است.

انتهای پیام/ب20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول