اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار خراسان جنوبی:

مساجد و روحانیون محور تصمیم‌گیری فرهنگی روستاها باشند

خبرگزاری فارس: استاندار خراسان جنوبی گفت: مساجد و روحانیون باید محور تصمیم‌گیری مسائل فرهنگی در روستا باشند و افزایش حسینیه‌ها در روستاها مشکلات فرهنگی را حل نمی‌کند.

مساجد و روحانیون محور تصمیم‌گیری فرهنگی روستاها باشند

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند به نقل از روابط‌عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی، قهرمان رشید اظهار کرد: امروز تعداد مراجع تصمیم‌گیر در مسائل فرهنگی یک آسیب است اما با توجه به وجود اقلیم‌ها و خرده فرهنگ‌های مختلف در سراسر کشور باید تصمیمات به گونه‌ای گرفته شود که تمامی این افراد زیر پوشش قرار گیرند.

وی با بیان اینکه اقامه نماز اول وقت باید در عزاداری‌ها مورد توجه باشد، ادامه داد: مداحان باید توجه کنند که به تحکیم عزاداری‌ها کمک کنند.

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به کمبود کتاب و عدم وجود کتابخانه در برخی از روستاها تصریح کرد: به زودی طرح اهدای کتاب‌هایی که مدیران و مسئولان آنها را استفاده نمی‌کنند در سطح استان اجرایی می‌شود.

رشید از اعزام تیمی از سوی رئیس جمهور با اولویت بررسی صنایع دستی خراسان جنوبی به خراسان جنوبی خبر داد و افزود: در سفر چهارم رئیس جمهور از صنایع دستی هنرمندان استان استقبال شد که تیم اعزامی از سوی معاونت میراث فرهنگی به استان ضمن بررسی صنایع دستی این استان، زمینه صادرات آن به دیگر استان‌ها و دیگر کشورهای منطقه فراهم می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه در زمینه اشتغال خانگی در سال جاری اعتبارات خوبی به خراسان جنوبی اختصاص یافته است، اظهار کرد: اشتغال خرد و روستایی در مناطق مختلف و طرح‌های بزرگ در زمینه کشاورزی محصولات استراتژیک از جمله زرشک و زعفران مورد حمایت قرار می‌گیرند.

استاندار خراسان جنوبی در ارتباط با حفر چاه‌های کشاورزی در استان گفت: حفر چاه‌های عمیق و نیمه عمیق سبب شده است که استحصال آب‌ها کمتر شود بنابراین سیاست نظام و دولت بر حفر چاه کشاورزی نیست و تلاش می‌کنیم با ساماندهی آب‌های موجود نیز میزان بهره‌وری از این آب‌ها را افزایش دهیم.

رشید بر احیای قنوات، استفاده بهینه از سیستم‌های جدید آبیاری، یکپارچه کردن اراضی و استفاده از سیستم‌های آبیاری تحت فشار تاکید کرد و افزود: با انجام این اقدامات 30 درصد در منابع آبی صرفه‌جویی می‌شود.

وی یادآور شد: ساماندهی مدیریت منابع امروز از اولویت بیشتری برخوردار است به همین دلیل از حفر چاه‌های بیشتر در خراسان جنوبی به دلیل ایجاد مشکلات عدیده در آینده استقبال نمی‌شود.

انتهای پیام/و/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول