اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شهردار کرج خبر داد

ورود روزانه 1200 تن زباله به کارخانه کمپوست کرج

خبرگزاری فارس: شهردار کرج از ورود روزانه هزار و 200 تن زباله به کارخانه کمپوست این شهرستان خبر داد.

ورود روزانه 1200 تن زباله به کارخانه کمپوست کرج

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، ‌سیدعلی آقازاده صبح امروز در بازدید از کارخانه کمپوست این شهرستان اظهار داشت: مدیریت پسماند شهرداری کرج با راه‌اندازی این کارخانه توانسته گامی اساسی برای کاهش هزینه‌های سازمان بردارد.

وی ادامه داد: روزانه هزار و 200 تن زباله به این کارخانه وارد می‌شود و طی فرآیندهای مختلف 500 تن از زباله وارد شده به کود نرم کمپوست تبدیل می‌شود.

شهردار کرج این اقدام را مهم ارزیابی کرد و افزود: تبدیل زباله‌ها به کود نرم صرفه اقتصادی بسیار بالایی را در برداشته و می‌تواند از صرف هزینه‌های جاری جلوگیری کند.

آقازاده تأکید کرد: راه‌اندازی این کارخانه علاوه بر صرفه اقتصادی توانسته اشتغال‌زایی را نیز به همراه داشته باشد که در این راستا هم‌اکنون 200 کارگر در این کارخانه مشغول به کار هستند.

*تولید و فروش کود نرم توسط کارخانه کمپوست کرج

شهردار کرج در ادامه سخنان خود به تولید کود نرم در این کارخانه اشاره کرد و گفت: با ورود زباله‌ها به این کارخانه، طی فرآیندهای مختلف بخشی از این زباله‌ها تبدیل به کود نرم می‌شود که تولید و فروش این کود نقش بسزایی در کاهش هزینه‌های سازمان دارد.

وی ادامه داد: این کود به عنوان کود عالی علاوه بر کاهش هزینه‌ها اثرات سودمندی در تغذیه گیاهان و فضای سبز دارد.

*دفع زباله‌های خانگی مهم‌ترین مشکل شهرهای بزرگ

شهردار کرج در بخشی دیگر از سخنان خود به دفع زباله‌های خانگی اشاره کرد و گفت: دفع زباله‌های خانگی مهم‌ترین مشکل شهرهای بزرگ محسوب می‌شود و باید برای دفع صحیح و درست این زباله‌ها اقدامات اساسی صورت گیرد چرا که عدم دفع صحیح آلودگی شدید محیط زیست و بیماری‌هایی را نیز در پی خواهد داشت.

آقازاده خاطرنشان کرد: کود نرم کمپوست علاوه بر رفع تقریبی این مشکل سلامتی شهروندان را نیز تضمین می‌کند.

وی کنترل صحیح پسماندها را یکی از عوامل تعیین کننده در نظافت شهر و حفظ بهداشت شهروندان ذکر کرد و گفت: مدیریت پسماندهای شهری از مهم‌ترین وظایف این سازمان محسوب می‌شود.

انتهای پیام/ز20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول