اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه دلفان:

احیای امر به معروف وظیفه اقشار مختلف جامعه است

خبرگزاری فارس: امام جمعه دلفان گفت: احیای امر به معروف و نهی از منکر وظیفه اقشار مختلف جامعه است.

احیای امر به معروف وظیفه اقشار مختلف جامعه است

به گزارش خبرگزاری فارس از دلفان، حجت الاسلام محمدتقی صرفی‌پور عصر امروز در مراسم همایش شیرخوارگان حسینی در شهرستان دلفان برپایی این مراسم را موجب آشنایی مادران با فلسفه قیام امام حسین (ع) و شهادت علی اصغر (ع) عنوان کرد و اظهار داشت: این همایش یادآور سختی‌ها و رنج‌های مادران شهدای کربلا است که چگونه فرزندان و اطفال مورد تهاجم دشمنان اهل بیت قرار گرفت.

امام جمعه دلفان با تاکید بر احیای فریضه الهی امر به معروف و نهی از منکر در جامعه گفت: هدف از قیام امام حسین‌(ع) احیای امر به معروف و نهی از منکر بود.

صرفی‌پور با تشریح نقش مهم و کلیدی مادران در تربیت فرزندان صالح اظهار داشت: اهل بیت (ع) بهترین الگو برای شیعیان هستند و خانواده‌ها با عمل به رهنمودها و دستورات ائمه می‌توانند فرزندان خود را به خوبی تربیت کنند.

امام جمعه دلفان گفت: تربیت از مهم‌ترین نیازهای جامعه بشری و تربیت دینی فرزندان از مهم‌ترین حقوق فرزندان بر والدین به خصوص مادران است.

وی هدف از برگزاری این همایش را تجلیل از مقام والای طفل شش ماهه حضرت اباعبدالله الحسین (ع) و تجدید پیمان با اهل بیت عصمت و طهارت (ع) عنوان کرد.

لازم به ذکر است، در این آئین معنوی مادران با پوشیدن لباس سبز و نصب سربند و چفیه در یاد علی اصغر و مظلومیت این طفل شیرخوار اشک ماتم ریختند.

مداحان در این همایش با بیان اشعاری در مظلومیت طفل شش ماهه امام حسین (ع) و رنج‌های فرزندان سید الشهدا (ع)به عزاداری پرداختند و مادران با حزن و اندوه با توسل به حضرت علی اصغر (ع) برای تربیت حسینی فرزندان خود دعا کردند.

همایش شیرخوارگان حسینی امروز با حضور جمع کثیری از مادران و شیرخوارگان در مسجد امام سجاد (ع) دلفان برگزار شد.

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول