اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان:

امام حسین(ع) الگوی شجاعت و عبودیت و بندگی است

خبرگزاری فارس: نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان با بیان اینکه گذر زمان نتوانسته از اهمیت حادثه کم کند، گفت: امام حسین(ع) الگوی شجاعت و عبودیت و بندگی است.

امام حسین(ع) الگوی شجاعت و عبودیت و بندگی است

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، آیت‌الله علی خاتمی ظهر امروز در مراسم سوگواری ماه محرم در محل سالن اجتماعات اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان که با حضور رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان، نماینده ولی فقیه در این سازمان و جمعی از کارکنان منابع طبیعی استان برگزار شد، با بیان اینکه امام حسین(ع) نمونه و اسوه شجاعت، غیرت، ایمان بود اظهار داشت: باید از خدا بخواهیم که عشق و محبت ما را نسبت به این امام بزرگوار در وجودمان شعله‌ور سازد.

وی با تاکید بر اینکه رنگ خدا پرستی وجود ما از محبت سیدالشهدا(ع) نشات گرفته است، اظهار کرد: شهادت آن امام همام شعله‌های عواطف و محبت را در دل‌های مومنان نسبت به اهل بیت(ع) ایجاد کرد که هرگز خاموش نمی‌شود.

به گفته امام جمعه زنجان زمان رنگ کهنگی را بر تاریخ می‌نشاند، اما این موضوع در رابطه با حادثه عاشورا محال مستثنی و محال است.

وی با اشاره به بمباران رسانه‌های کشورهای بیگانه علیه شیعیان خاطر نشان کرد: هم اکنون نزدیک به 4 هزار سایت تبلیغات و هجمه‌های دینی خود را علیه شیعه برنامه‌ریزی کرده‌اند، تا با ایجاد شبهه و خرافات رسالت دینی را زیر سئوال ببرند.

آیت‌الله خاتمی با پرداختن به زمان، مکان و تعداد یاران امام حسین(ع) یادآور شد: حادثه عاشورا نشان از جوانمردی و ظلم ستیزی در برابر کفر بود که جهان تشیع را تحت تاثیر قرار داد.

وی با بیان اینکه در گذر زمان جهان حوادث تلخ و ناگواری به خود دیده است، به طوری که در پی جنگ و طوفان‌ها از یادها رفته‌اند، اظهار کرد: اما در رابطه با حادثه کربلا زمان بر فلسفه و ماهیت این قیام نتوانسته است خدشه وارد کند و به مرور زمان مشتاقان و ارادتمندان سراسر عالم در برابر این حادثه بحث و تبادل نظر کرده‌اند.

در پایان این مراسم حاج مرتضی حیدری مداح اهل بیت عصمت و طهارت(ع) به مداحی و نوحه سرایی در رابطه با قیام عاشورا پرداخت. 

انتهای پیام/2308/ع/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول