اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس عقیدتی سیاسی فرماندهی انتظامی گیلان:

شفاعت امام حسین نصیب عاشقانش می‌شود

خبرگزاری فارس: عقیدتی سیاسی فرماندهی انتظامی گیلان گفت: امام حسین (ع) کسانی را که با عشق به ایشان و شیفتگی به او، راه و روش اهل بیت عصمت و طهارت را می‌پیمایند و پای‌بند به فرامین اولیای الهی هستند، شفاعت می‌کند.

شفاعت امام حسین نصیب عاشقانش می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، حجت‌الاسلام هادی شکری در جمع هیئت عاشقان ولایت، شفاعت در اسلام را اصلی مسلم و پذیرفته شده خواند و اظهار کرد: علاوه بر شیعه، علمای بزرگ سنی نیز در کتب معتبر خود موضوع شفاعت در اسلام را تصریح کرده‌اند.

وی افزود: کسانی که در مسیر طاعت و عبودیت خداوند تلاش کرده اما دچار لغزش‌هایی شده‌اند به واسطه شفاعت، مورد بخشش قرار می‌گیرند.

این مسئول با اشاره به متن آیات و روایات ابراز کرد: شفاعت از جانب انبیا، اولیای الهی، علما و شهدا صورت می‌گیرد و شامل حال کسانی می‌شود که واجبات دین را به پا داشته و از محرمات الهی اجتناب می‌کنند و کسانی که اهل نماز نبوده و یا نماز را سبک می‌شمارند، مشمول شفاعت آنها قرار نمی‌گیرند.

وی با رد انتقاد کسانی که می‌گویند شفاعت با عدالت خداوند سازگار نیست، اذعان کرد: همانگونه که قبولی توبه بندگان و آمرزش گناهان آنها با عدل خداوند منافات ندارد، شفاعت نیز عدالت حق تعالی را نقض نمی‌کند.

شکری، شبهات کسانی که شفاعت را تنها ویژه خداوند می‌دانند را رد کرد و یاد آور شد: شفاعت از طرف شفاعت کنندگان، مستقل از اذن خدا نبوده و خداوند این حق را در اختیار دیگران قرار می‌دهد و کسی بدون اذن و اجازه ذات باری‌تعالی، حق شفاعت ندارد.

به گفته وی، امام حسین (ع) کسانی را که با عشق به ایشان و شیفتگی به او، راه و روش اهل بیت عصمت و طهارت را می‌پیمایند و پای‌بند به فرامین اولیای الهی هستند، شفاعت می‌کند.

انتهای پیام/2300/و/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول