اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو هیئت امنای ساخت ضریح امام حسین(ع):

ماندگاری ضریح جدید امام حسین(ع) 300 سال است

خبرگزاری فارس: عضو هیئت امنای ساخت ضریح امام حسین(ع) گفت: بر اساس نظرات کارشناسان، ضریح جدید امام حسین(ع) حداقل 300 سال عمر خواهد کرد.

ماندگاری ضریح جدید امام حسین(ع) 300 سال است

به گزارش خبرگزاری فارس از قم محمدحسن خلج امروز در جلسه شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان قم که با هدف برنامه‌ریزی بدرقه ضریح مطهر امام حسین (ع) و دهه بصیرت تشکیل شد با اشاره به حملات شدیدی که دشمنان از نخستین روزهای ساخت این ضریح آغاز کرده‌اند ابراز کرد: ما از امام خمینی(ره) آموختیم که در هر نقطه‌ای سر و صدای دشمنان بیشتر بلند شد معلوم می‌شود که کار ما صحیح بوده است.

وی افزود: بدرقه ضریح جدید امام حسین(ع) تنها یک بار در طول عمر ما صورت می‌گیرد بنابراین باید با شکوه هر چه تمام نسبت به برگزاری آن اقدام کنیم.

عضو هیئت امنای ساخت ضریح امام حسین(ع) با بیان اینکه بر اساس نظرات کارشناسان، عمر ضریح جدید ساخته شده حداقل 300 سال خواهد بود گفت: روز یازدهم محرم که این ضریح از قم به سمت تهران حرکت خواهد کرد فاصله‌ای با عاشورا نداشته و شور و حال حسینی همه عزاداران آن حضرت را در بر گرفته است به همین دلیل بهترین فرصت برای انتقال ضریح همین روز خواهد بود.

وی ادامه داد: با توجه به اهمیت موضوع لازم است استانداری قم تمهیدات لازم را به منظور حضور حداکثری مردم قم در مراسم وداع با ضریح و بدرقه آن فراهم کند.

خلج با اشاره به علاقه بیش از حد شهدای انقلاب و هشت سال جنگ تحمیلی برای زیارت مرقد مطهر امام حسین(ع) عنوان داشت: بر پشت لباس‌ها یا سربندهای رزمندگان اسلام در دوران دفاع مقدس عبارت «مسافران کربلا» نوشته شده بود و حال ما به وسیله این ضریح باز هم مسافر کربلا هستیم و این آرزویی است که تا چند سال پیش دست‌نایافتنی بود.

عضو هیئت امنای ساخت ضریح امام حسین(ع) با تاکید بر تبیین اهمیت این بدرقه برای همه مردم قم و استان‌هایی که در مسیر حرکت قرار دارند گفت: هیئت‌های مذهبی نقشی اساسی در این زمینه داشته و لازم است جلساتی برای مسئولان آن‌ها برگزار شود.

انتهای پیام/78004/ش/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول