اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کل تبلیغات اسلامی گیلان:

قیام امام حسین (ع) برای معارف دینی بود

خبرگزاری فارس: مدیر کل نبلیغات اسلامی گیلان گفت: قیام سیدالشهدا (ع) برای احیای معارف دینی بود.

قیام امام حسین (ع) برای معارف دینی بود

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، حجت‌الاسلام والمسلمین جمال یاری در مراسم عزاداری کارکنان انتظامی گیلان در نمازخانه غدیر ستاد فرماندهی استان، هدف از قیام سیدالشهدا (ع) را احیای معارف دینی عنوان کرد.

وی با اشاره به اینکه انسان‌ها به گونه‌ای آفریده شده‌اند که اگر به اندازه سوزنی، ثواب یا گناه کنند در روز قیامت مورد حسابرسی واقع می‌شوند، اظهار کرد: قیامت به مثابه ظهور عدالت و حق بوده و با دنیای کنونی بسیار متفاوت است.

مدیر کل سازمان تبلیغات اسلامی گیلان به فرمایش امام علی (ع) مبنی بر اینکه اگر کسی در بستر بمیرد اما معرفت به خدا، رسول خدا و ائمه طاهرین (ع) داشته باشد، قطعاً خداوند پاداش شهدا را برای او می‌نویسد، ابراز کرد: از فرمایش‌های امیر مومنان (ع) می‌توان دریافت که ممکن است همواره جنگ نباشد اما با معرفت به خدا و ائمه می‌توان به پاداش شهیدان در راه خدا دست یافت.

یاری افزود: قیام امام حسین (ع) به خاطر دین خدا و شهادت رزمندگان ما در زمان جنگ تحمیلی نیز به دلیل معرفت آنها به عقاید و دین بوده است.

وی درباره توانایی‌های انسان‌ها بیان کرد: خداوند جهان را برای انسان و انسان را برای رسیدن به معرفت آفریده و حداقل معرفت این است که ما به وظایف خود به خوبی آشنا باشیم.

این مسئول انجام وظایف از طرف نیروی انتظامی را نشانه معرفت آنها دانست و آن را عین عبادت نامید.

وی با ذکر روایتی از امام محمد باقر (ع) مبنی بر اینکه نهی از اعمال ممنوعه و عمل به اعمال حسنه، عین معرفت است، خاطرنشان کرد: امام حسین (ع) زمانی که به جنگ رفت اعلام داشت که معارف دینی در جامعه از بین رفته و این امر بر نمی‌گردد مگر با شهادت من.

یاری با تصریح بر اینکه معروف و منکر شامل تمام اعمال انسان در دنیا می‌شود، یادآور شد: در دین اسلام هر عملی تعریف خاص خودش را دارد.

وی اظهار امیدواری کرد که با عمل صحیح به معارف دینی، زمینه سعادت خود و جامعه بیش از پیش فراهم آید.

انتهای پیام/2300/ش

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول