اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در خراسان‌شمالی

650 زوج نیازمند با دریافت جهیزیه به خانه بخت رفتند

خبرگزاری فارس: معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد امام خمینی خراسان‌شمالی گفت: طی نیمه نخست سال جاری بیش از 648 زوج نیازمند کمیته امداد با دریافت جهیزیه راهی خانه بخت شدند.

650 زوج نیازمند با دریافت جهیزیه به خانه بخت رفتند

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد به نقل از روابط عمومی کمیته امداد امام خمینی خراسان‌شمالی، محمد بلوچی اظهار کرد: در راستای ارائه این خدمت به زوجین زیرپوشش کمیته امداد، اعتباری بیش از 6 میلیارد ریال هزینه شده است.

وی تعداد نوعروسان و تازه دامادهای در نوبت برای دریافت هدیه ازدواج و جهیزیه را یک‌هزار و 100 زوج عنوان کرد و گفت: به شکرانه سفر مقام معظم رهبری به استان و تخصیص اعتبار به زودی شاهد اهدای جهیزیه به این زوجین خواهیم بود.

بلوچی با بیان اینکه مطابق این مصوبه دو هزار فقره جهیزیه برای کمک به زوجین مددجو و نیازمند این نهاد اهدا می‌شود، افزود: برای این جهیزیه 20 میلیارد ریال از محل کمیته امداد، نهاد رهبری و وزارت رفاه پیش‌بینی شده است.

وی خاطر‌نشان کرد: به محض تأمین اعتبار، مبلغ مورد نظر برای جهیزیه به زوجین در نوبت در این نهاد اهدا می‌شود.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد امام خمینی خراسان‌شمالی در خصوص پرداخت جهیزیه در سال جاری گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون 512 سری جهیزیه به نوعروسان زیر‌پوشش کمیته امداد استان اهدا شده است.

وی سقف اهدایی هدیه ازدواج به تازه دامادها را 4 میلیون ریال و جهیزیه نوعروسان را 10 میلیون ریال عنوان کرد.

بلوچی در خصوص تعداد جهیزیه اهدایی از سوی این نهاد در سال گذشته، گفت: سال 90 در مجموع دو هزار و 749 جهیزیه و هدیه داماد به زوجین نیازمند و زیر‌پوشش این نهاد اهدا شد.

وی تصریح کرد: طی سال گذشته 19 میلیارد و 77 میلیون ریال هزینه صرف این خدمت کمیته امداد خراسان‌شمالی شد.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد امام خمینی خراسان‌شمالی اظهار کرد: پرداخت هدایای ازدواج به صورت غیرنقدی در قالب بن کارت خرید در اختیار افراد قرار می‌گیرد تا از این طریق بتوانند وسایل مورد نیاز زندگی خود را تهیه کنند.

وی با اشاره به اولویت‌های کمیته امداد در راستای پیشبرد سلامت زندگی جوانان تصریح کرد: کمیته امداد در راستای احیای سنت حسنه ازدواج و ارتقای سطح کمی و کیفی زندگی جوانان اقدام به تسریع در پرداخت جهیزیه زوجین زیر‌پوشش این نهاد کرده است.

بلوچی خاطرنشان کرد: کمیته امداد ضمن اهدای جهیزیه به زوجین اقدام به برگزاری دوره آموزش خانواده و انجام مشاوره‌های ازدواج برای جوانان کرده است، به طوری که همه افراد زیرپوشش قبل از دریافت جهیزیه باید از دوره آموزش خانواده و مشاوره‌های ازدواج توسط  کارشناسان این نهاد برخوردار شوند.

انتهای پیام/63001/ز/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول