اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه سنقرو کلیایی:

زیبایی‌های حادثه عاشورا ایستادن معروف در مقابل منکر است

خبرگزاری فارس: امام جمعه سنقرو کلیایی گفت: امر به معروف و نهی از منکر مسئله جدیدی نیست که امروز بخواهیم با آن آشنا شویم.

زیبایی‌های حادثه عاشورا ایستادن معروف در مقابل منکر است

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، حجت‌الاسلام  شمس‌الله برقراری در همایش امر به معروف و نهی از منکر شهرستان سنقرو کلیایی اظهار کرد: 72 تن از یاران با وفای امام حسین (ع) 72 ملت بودند که به عشق سید‌الشهدا آمدند تا دین خدا را یاری کنند تا این نهضت را جاودانه و شجره طیبه اسلام را با خون مطهر آبیاری کنند.

برقراری، آموختن درس‌های مقاومت، جهاد، ایثار، خودباوری، تکیه بر ایمان، وارستگی و عدم وابستگی به دنیا را برگرفته از عاشورا دانست.

وی با اشاره به اینکه یکی از زیبایی‌های حادثه عاشورا، ایستادن معروف در مقابل منکر است ادامه داد: امر به معروف و نهی از منکر مسئله جدیدی نیست که امروز بخواهیم با آن آشنا شویم.

امام جمعه سنقرو کلیایی افزود: درسی که ما از حادثه عاشورا می‌گیریم، این است که باید نیروهایی تربیت کرد که شهادت را سعادت و شربت شیرین‌تر از عسل بداند.

امام جمعه سنقرو کلیایی اهمیت به مسئله حجاب، پوشش و اقامه نماز را در خانواده‌ها مورد تاکید قرار داد و آن را بهترین وسیله آرامش افراد خانواده‌ها دانست. 

برقراری با بیان اینکه حجاب سنگر محکمی برای زنان است، تصریح کرد: حضور زنان با حجاب در اجتماع علاوه بر امنیتی که برای خود آنها ایجاد می‌کند، باعث پدید آوردن آرامشی نیز در جامعه می‌شود.

امام جمعه سنقرو کلیایی آشنایی فرزندان با قرآن را از وظایف والدین دانست و گفت: فرزندان باید تربیتی دینی داشته باشند و ابتدا باید در خانواده با قرآن و نماز آشنا شوند.

انتهای پیام/2700/ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول