اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره بهداشت و درمان ستاد کل نیروهای مسلح:

انقلاب ما به برکت عاشورا شکل گرفت

خبرگزاری فارس: رئیس اداره بهداشت و درمان ستاد کل نیروهای مسلح گفت: انقلاب ما به برکت عاشورا شکل گرفت و هشت سال دفاع مقدس نیز با نام و یاد امام حسین (ع) به پیروزی رسید.

انقلاب ما به برکت عاشورا شکل گرفت

به گزارش خبرگزاری فارس از یزد نصرالله فتحیان صبح امروز در مراسم یادواره شهید دکتر محمدعلی رهنمون و شهدای دانشگاه علوم پزشکی یزد ضمن ابراز ارادت به کارکنان و خانواده‌های شهدای دانشگاه‌های علوم پزشکی اظهار داشت: انقلاب ما به برکت عاشورا شکل گرفت و هشت سال دفاع مقدس نیز با نام و یاد امام حسین (ع) به پیروزی رسید.

وی افزود: کشور ما کشوری اسلامی است و باید شاکر خداوند متعال باشیم که در کشوری زندگی می‌کنیم که در راس آن یک عالم ربانی، یک جانباز و یکی از ذریه حضرت رسول (ص) قرار دارد، رهبری که خود در روزهای اول جنگ سلاح به دست گرفت و جنگید.

فتحیان با اشاره به سرکشی‌های مقام معظم رهبری در روزهای پایانی جنگ از 700 مجروح در منطقه سوسنگرد بیان کرد: ایشان یک ماه شبانه‌روز با نیروهای سپاه در منطقه دیدار کردند.

وی با گرامیداشت یاد و خاطره شهید دکتر رهنمون عنوان کرد: دکتر رهنمون و دکتر پاکنژاد جزو اولین افرادی بودند که به سپاه پیوستند.

فتحیان دکتر رهنمون را جوانی نجیب، متواضع و باتقوا خواند و یادآور شد: سابقه آشنایی ما با دکتر رهنمون به سال‌های قبل از انقلاب باز می‌گشت.

رئیس اداره بهداشت و درمان کل نیروهای مسلح ادامه داد: دکتر رهنمون در روزهای جنگ، شب و روز تلاش کرد و نخستین بیمارستان ویژه بسیجیان را راه‌اندازی کرد.

وی همچنین با ذکر خاطراتی از شهید دکتر رهنمون عنوان کرد: رهنمون و امثال او هرگز اجازه ندادند سختی‌های جنگ و تحریم بر آنها مستولی شود و امروز وظیفه ما ادامه راه آنهاست.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یزد نیز در این مراسم ضمن تبریک هفته بسیج به بیان گوشه‌هایی از زندگی شهید دکتر رهنمون پرداخت و افزود: این شهید بزرگوار در طول دوران دفاع مقدس، مسئول بهداری سپاه و معاون درمان کل نیروهای مسلح بود.

سید جلیل میرمحمدی خاطرنشان کرد: دکتر رهنمون به اعتراف هم دوره‌هایش در دانشگاه، سرآمد و نماد مقاومت و حرکات انقلابی بود.

وی با ذکر خاطرات و اقدامات شهید رهنمون بیان کرد: شهید رهنمون در هنگام اقامه نماز بر اثر بمباران دشمن در بیمارستان صحرایی خاتم‌الانبیاء (ص) به شهادت رسید.

انتهای پیام/2464/غ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول