اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده سپاه سمنان:

تجمع عاشورایی بسیجیان سمنان برگزار می‌شود

خبرگزاری فارس: فرمانده سپاه سمنان گفت: در هفته بسیج، برنامه‌های مهمی در سمنان برگزار می‌شود که مهم‏ترین آن، هم‏زمان با روز عاشورای حسینی در میدان امام حسین(ع) سمنان با تجمع مردم و بسیجیان رقم می‏خورد.

تجمع عاشورایی بسیجیان سمنان برگزار می‌شود

علی‌نقی همتی امروز در گفت‏وگو با خبرنگار فارس در سمنان به بهانه هفته بسیج اظهار داشت: بیش از 54 ویژه‌ برنامه به مناسبت گرامی‌داشت هفته بسیج در شهرستان سمنان انجام می‌شود.

وی با اشاره به سخنی از امام خمینی(ره) که فرمودند «بسیج شجره طیبه و درخت تناور و پرثمری است که شکوفه‌های آن بوی بهار وصل و طراوت یقین و حدیث عشق می‌دهد»، افزود: بسیجی شاخ برگ شجره طیبه‌ای است که با ایثار و فداکاری تمام مجاهدان از صدر اسلام تاکنون حضور مداوم داشته تا عطر دل‌انگیز آن بهار صلح و امنیت را برای میهن اسلامی به ارمغان آورد.

همتی با نقل سخن دیگری از امام خمینی(ره) مبنی بر اینکه «بسیج مدرسه عشق و مکتب شاهدان و شهیدان گم‏نامی است که پیروانش بر گلدسته‏های رفیع آن، اذان شهادت و رشادت سر داده‌اند»، خاطرنشان کرد: بسیجی دانش‏آموخته مکتبی است که فارغ‌التحصیلان آن در بهشت رضوان سکونت دارند و ثمره رشادت‌های خود را در لقای پروردگارشان یافته‌اند.

برگزاری همایش هادیان سیاسی با حضور معاون سیاسی نیروی زمینی سپاه

رئیس ستاد بزرگداشت هفته بسیج در شهرستان سمنان با بیان اینکه بسیج لشگر مخلص خداست، تصریح کرد: دفتر بسیج را همه مجاهدان اسلام از نخستین تا آخرین امضا کرده‌اند.

وی گفت: تشکیل بسیج در نظام جمهوری اسلامی ایران یقیناً از برکات و الطاف خداوند بود که بر ملت عزیز و انقلاب اسلامی ایران ارزانی شد.

همتی عنوان کرد: اگر بسیج نبود، در دفاع مقدس نمی‌توانستیم برابر دشمن تا بن دندان مسلح ایستادگی کنیم.

فرمانده سپاه سمنان افزود: هر زمان که نوای دلنشین بسیج در جامعه طنین‌انداز شده، شاهد تحول عظیمی بوده‌ایم و ثمرات آن در همه عرصه‌ها آشکار شده است.

همتی برگزاری همایش‌های مختلفی از جمله همایش هادیان سیاسی بسیج با حضور معاون سیاسی نیروی زمینی سپاه و همایش ائمه جماعات و هیئات امنای مساجد و فرماندهان بسیج را از برنامه‌های مهم هفته بسیج در شهرستان سمنان عنوان کرد.

برگزاری همایش تبیین اقتصاد مقاومتی در سمنان

فرمانده سپاه سمنان برگزاری همایش تبیین اقتصاد مقاومتی و تجلیل از جهادگران بسیج سازندگی، برگزاری یادواره شهدا و همایش رهپویان ولایت و حضور فرماندهان سپاه و بسیج در مدارس را از دیگر برنامه‌های هفته بزرگداشت بسیج در سمنان برشمرد.

همتی بیان داشت: همایش «رهپویان ولایت» مختص بانوان بسیجی است و بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده، بنا بر این است که این همایش با حضور یک ‌هزار نفر از بانوان در گلزار شهدا امام‌زاده یحیی(ع) سمنان برگزار شود.

وی با اشاره به تلاقی عاشورای حسینی با روز پنجم آذر اضافه کرد: در روز پنجم آذر، هم‏زمان با سالروز تاسیس بسیج مستضعفین، تجمع بزرگ بسیجیان از ساعت 9 صبح در میدان امام حسین(ع) برگزار می‌شود.

فرمانده سپاه سمنان افزود: در این تجمع، علاوه بر مداحی و سخنرانی، با حضور مردم و بسیجیان، آیین برافراشتن پرچم مقدس سرخ حسینی و نیز اقامه نماز جماعت ظهر عاشورا انجام خواهد شد.

همتی با بیان اینکه در حدود 30 درصد از مردم شهرستان سمنان عضو بسیج مستضعفین هستند، افزود: تعداد بسیجیان شهرستان سمنان بیش از 42 هزار نفر بوده و در سمنان، 10 حوزه و کانون مقاومت بسیج و 297 پایگاه محلی و قشری بسیج فعال است.

فرمانده سپاه سمنان خاطرنشان کرد: در سپاه ناحیه سمنان، پنج گردان بیت‌المقدس، یک گردان امام علی(ع) و دو گردان رزمی امام حسین(ع) فعال است.

انتهای پیام/2249/ل

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول