اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس کمیته امداد شهرستان دشتی خبر داد

اجرای طرح «احسان حسینی» در بیش از 35 مسجد دشتی

خبرگزاری فارس: رئیس کمیته امداد امام خمینی شهرستان دشتی از اجرای طرح احسان حسینی در بیش از 35 مسجد شهرستان دشتی خبر داد.

اجرای طرح «احسان حسینی» در بیش از 35 مسجد دشتی

احمدرضا بحرینی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بوشهر، اظهار داشت: کمیته امداد شهرستان دشتی امسال نیز همچون سنوات گذشته اقدامات مختلفی را در زمینه اجرای هر چه بهتر طرح احسان حسینی انجام داده است.

وی در ادامه با معرفی طرح احسان حسینی و نحوه اجرای این طرح افزود: طرح احسان حسینی به مناسبت ماه محرم و همچنین در راستای بهره‌مندی خانواده‌های تحت حمایت از فیوضات این ماه اجرا می‌شود.

مدیر کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان دشتی در ادامه با اشاره به اینکه قبل از آغاز ماه محرم اقدامات لازم در زمینه اجرای طرح احسان حسینی انجام شده است، اضافه کرد: با هماهنگی که امدادگران با هیئت‌های مذهبی انجام داده‌اند، خیرین در صورت تمایل می‌توانند بخشی از نذورات توزیعی خود را در ماه محرم در اختیار کمیته امداد قرار دهند تا این نهاد نسبت به توزیع انها در بین مددجویان اقدام کند.

وی در ادامه با بیان اینکه در قالب اجرای طرح احسان حسینی نذورات مردم شامل کمک‌های نقدی و غیرنقدی جمع‌آوری و در بین خانوارهای تحت حمایت کمیته امداد توزیع می‌شود، اضافه کرد: قبل از آغاز ماه محرم خانواده‌های تحت حمایت کمیته امداد در مناطق مختلف شناسایی شده‌اند و توزیع نذورات در ماه محرم نیز بر همین اساس صورت می‌گیرد.

بحرینی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه امسال طرح احسان حسینی با محوریت مساجد اجرا می شود، اضافه کرد: این اقدام به منظور بهره‌مندی از ظرفیت مساجد انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه اجرای طرح احسان حسینی در مساجد با همکاری هیئت امنای مساجد صورت می‌گیرد، اضافه کرد: از اهدافی که در اجرای طرح احسان حسینی با محوریت مساجد مورد نظر است، شناسایی نیازمندان واقعی با همکاری هیئت امنای مساجد است.

اجرای طرح «فلاح» در کمیته امداد دشتی

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) شهرستان دشتی گفت: همزمان با فرا رسیدن ایام ماه محرم اجرای طرح فلاح وی‍ژه مددجویان این نهاد قوت گرفته است.

احمدرضا بحرینی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بوشهر با بیان اینکه اجرای این طرح در مراسمات مذهبی، سوگواری‌ها و جشن و سرور قوت می‌گیرد، اظهار داشت: در حال حاضر همزمان با فرا رسیدن ماه محرم و ایام سوگواری امام حسین(ع) اجرای این طرح توسط خانواده‌های تحت حمایت کمیته امداد افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه مددجویان در این طرح با مسائل دینی، اعتقادی،‌ فرهنگی و اجتماعی آشنا می‌شوند، گفت: درحقیقت در اجرای این طرح مددجویانی که مایل به برگزاری جلسات مذهبی هستند با هماهنگی کمیته امداد مبلغینی به منازل آنان اعزام می‌شوند تا ضمن برگزاری مراسم آنان را با دستورات الهی آشنا و در جهت ارتقاء بینش دینی سوق دهند.

بحرینی با بیان اینکه در حال حاضر این طرح با حضور 2 مشاور دینی و مبلغ در حال اجراست، گفت: ازابتدای سال تاکنون 500 نفر از افراد مددجو و غیر مددجو با شرکت در طرح فلاح بینش و اعتقاداتشان را ارتقاء دادند به طوری ک از مجموع افراد شرکت‌کننده هزار و 60 نفر جوان و 200 میانسال و 240 نفر از سالمندان بودند.

مدیر کمیته امداد دشتی افراد شرکت‌کننده در این برنامه‌ها را از بانوان مددجو و همچنین افراد غیر تحت حمایت عنوان کرد و افزود:‌ اجرای این طرح در ارتقاء مبانی دینی و معرفتی افراد، چگونگی به کارگیری این اصول در زندگی و تقویت عزت نفس مددجویان تاثیر بسزایی دارد.

انتهای پیام/66002/ی

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول