اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل کمیته امداد خراسان شمالی:

12 درصد از جمعیت خراسان‌شمالی زیر پوشش کمیته ‌امداد هستند

خبرگزاری فارس: مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان‌‌شمالی گفت: هم‌اکنون 12 درصد از جمعیت استان از خدمات این نهاد در سرفصل‌های مختلف به صورت دائمی و موقت بهره‌مند هستند.

12 درصد از جمعیت خراسان‌شمالی زیر پوشش کمیته ‌امداد هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد به نقل از روابط عمومی کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان‌شمالی، امان‌الله حسین‌پور در نشست صمیمی با دانشجویان کانون ضحی، با بیان اینکه کمیته امداد با وسعت کاری بالا دارای نقاط ضعف نیز است اظهار کرد: هدف اصلی کمیته امداد توانمندی خانواده‌های زیر پوشش است.

وی افزود: نخستین گام برای خانواده‌های زیر پوشش این نهاد، کار فرهنگی، ارتقاء اعتماد به نفس، مشاوره و راهنمایی است.

حسین‌پور با بیان اینکه در حال حاضر 18 هزار زن سرپرست خانوار زیر پوشش کمیته امداد هستند، تصریح کرد: برای بالابردن آگاهی خانواده‌ها در مباحث دینی و خانوادگی طرح نظام جامع آموزش خانواده با حضور مشاورین دینی و خانواده در حال اجرا است.

وی یکی از خدمات مهم به دانش آموزان تحت حمایت را بینایی سنجی و بهداشت دهان و دندان عنوان کرد و گفت: هم‌اکنون 8 هزار دانش آموز به همراه یک‌هزار و 700 دانشجو از خدمات تحصیلی و فرهنگی بهره‌مند هستند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان‌شمالی با بیان اینکه کمیته امداد 500 طرح توجیهی برای ایجاد اشتغال متقاضیان و مجریان طرح‌های اشتغال تعریف کرده است افزود: آموزش مهارت رایگان، مشاوره شغلی، ارائه تسهیلات و نظارت مداوم باعث شده است تا طرح‌های این نهاد بیشترین موفقیت را داشته باشد.

وی با بیان اینکه دانشجویان ضمن نقد خدمات این نهاد به ارائه راهکار نیز بپردازند گفت: حرکت به سوی پیشرفت، خود اتکایی و توانمندی از اهداف و افق تعیین شده کمیته امداد است که شما می‌توانید با راهکارهای درست ما را در خدمات‌رسانی به محرومان حمایت و راهنمایی کنید.

حسین‌پور در پاسخ به سوال یکی از دانشجویان در خصوص افزایش روز افزون تعداد خانواده‌های زیر پوشش با توجه به خروجی خانواده‌ها با خودکفا شدن، اظهار کرد: عوامل تولید فقر در استان مانند اعتیاد، کشاورزی خرد و سنتی، نظام بیمه‌ای نادرست و حاشیه‌نشینی باعث تعداد مراجعات بالا به این نهاد برای ارائه خدمات و زیر پوشش می‌شود.

انتهای پیام/63001/آ/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول