اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس بهزیستی سبزوار خبر داد

پوشش 70 درصدی برنامه پیشگیری از تنبلی چشم در جغتای

خبرگزاری فارس: رئیس بهزیستی سبزوار گفت: پوشش برنامه پیشگیری از آمبلیوپی در شهرستان جغتای بیش از 70 درصد بوده و امیدواریم تا پایان سال این فراگیری به بیش از 90 درصد برسد.

پوشش 70 درصدی برنامه پیشگیری از تنبلی چشم در جغتای

علی صباحی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سبزوار اظهار کرد: برنامه پیشگیری از تنبلی چشم در شش ماه اول امسال در چهار مرحله تمام مناطق شهرستان جغتای را پوشش داده و در شش ماه دوم، کودکان بازمانده از معاینات را پوشش می‌دهد.

وی گفت: از 3 هزار و 600 کودک معاینه شده در شش ماه اول سال در جغتای، 80 مورد مشکوک تشخیص داده شده و از این میان 15 نفر به تنبلی چشم یا سایر مشکلات بینایی دچار بوده‌اند که تمام آنها با تجویز عینک به سمت بهبودی می‌روند و تنها یک مورد نیاز به جراحی داشته که در نوبت جراحی قرنیه قرار دارد.

صباحی در ادامه با اشاره به برنامه‌های هفته خانواده افزود: به‌ مناسبت هفته خانواده، روش‌های برقراری ارتباط مؤثر به 40 زوج جوان آموزش داده شد و علاوه بر این، یک بروشور آموزشی با عنوان سیره‌ معصومین و خانواده نیز در اختیار آنان قرار گرفت.

وی گفت: این بروشور به تعداد 100 جلد چاپ و در دسترس مددجویان و خانواده‌های زیرپوشش بهزیستی قرار گرفته است.

رئیس بهزیستی سبزوار همچنین از برگزاری دوره بازآموزی مدیران و مربیان مهدهای کودک در جغتای یاد کرد و گفت: در این دوره که با همکاری دانشگاه جامع علمی‌کاربردی برگزار می‌شود 28 مدیر و مربی در زمینه قوانین و ضوابط مهدها و اصول و روش‌های تربیت کودک به مدت 116 ساعت آموزش دیده‌اند.

صباحی گفت: در راستای بازتوانی مددجویان، دو زن سرپرست خانوار با تسهیلات اشتغالزایی به مبلغ 30 میلیون ریال، بازتوانی و از چرخه‌ حمایتی بهزیستی خارج شده‌اند.

وی گفت: این دو مددجو در رشته‌های قالی‌بافی و پرورش بوقلمون گوشتی مشغول کار و امرار معاش شده‌اند.

انتهای پیام/ 70019/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول