اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون پیشگیری بهزیستی خراسان‌رضوی:

شیوع تنبلی چشم در خراسان‌رضوی از میانگین کشوری پائین‌تر است

خبرگزاری فارس: معاون پیشگیری بهزیستی خراسان‌رضوی گفت: میزان شیوع تنبلی چشم در استان خراسان‌رضوی نسبت به میانگین کشوری این اختلال پائین‌تر است.

شیوع تنبلی چشم در خراسان‌رضوی از میانگین کشوری پائین‌تر است

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، حسن حاجی‌پور ظهر امروز در مراسم افتتاحیه نخستین پایگاه بینایی سنجی دائمی در مهدکودک پرواز مشهد در جمع خبرنگاران اظهار کرد: میزان شیوع این اختلال در سطح کشور 1.4 درصد است که این میزان نسبت به آمار جهانی پائین‌تر است.

وی با اشاره به اینکه روش‌های پیشگیرانه همواره مقرون به‌صرفه‌تر از سایر روش‌ها است تصریح کرد: برنامه پیشگیری از تنبلی چشم از بنیادی‌ترین برنامه‌های پیشگیرانه در سطح کشور است.

معاون پیشگیری بهزیستی خراسان‌رضوی با عنوان اینکه در حال حاضر برنامه‌های پیشگیری از تنبلی چشم 15 سال سابقه دارد ادامه داد: روش‌های پیشگیرانه همواره در درازمدت جواب می‌دهد.

حاجی‌پور با تاکید بر اینکه در زمینه پیشگیری شعار زیاد وجود دارد خاطرنشان کرد: در بسیاری از موارد افراد در کشور با اینکه زیاد راجع به مسائل پیشگیرانه صحبت می‌کنند نگاه پیشگیرانه ندارند یا در عمل، اقداماتی در راستای پیشگیری انجام نمی‌دهند.

وی در ارتباط با راهبردهای درنظر گرفته شده برای برنامه‌های پیشگیرانه در زمینه اختلال تنبلی چشم بیان کرد: برنامه‌های پیشگیرانه در زمیه پیشگیری اختلال تنبلی چشم باید گسترده و در دسترس باشند و هم عمق داشته باشد.

معاون پیشگیری بهزیستی خراسان‌رضوی در ارتباط با غربال‌گری‌هایی که در زمینه‌ این اختلال انجام می‌شود افزود: مربیان مهدکودک و مجریان برنامه در تمام مراکز با آموزش‌هایی که دریافت می‌کنند می‌توانند غربال‌گری را انجام دهند.

حاجی‌پور هدف برنامه‌های پیشگیرانه تنبلی چشم را پیشگیری از نیاز به مراجعه به متخصص عنوان کرد و متذکر شد: با تشخیص به‌موقع این بیماری در سنین پائین می‌توان تا حدود زیادی از پیشرفت این اختلال جلوگیری کرد.

وی امکانات و اعتبارات بخش دولتی را در زمینه پیشگیری از اختلال تنبلی چشم محدود عنوان کرد و افزود: برای اجرای گسترده برنامه‌ها چاره‌ای جز کمک گرفتن از بخش خصوصی نیست.

معاون پیشگیری بهزیستی خراسان‌رضوی ادامه داد: در این راستا می‌توان از ظرفیت‌های مردمی و ظرفیت‌های دیگر ارگان‌ها نیز استفاده کرد.

حاجی‌پور با اشاره به تفاهمنامه منعقد شده بین بهزیستی و مراکز بهداشت خراسان‌رضوی تاکید کرد: با این نگاه مراکر بهداشت در استان به صورت دائمی معاینات مردم در زمینه‌ اختلال تنبلی چشم را انجام می‌دهند.

وی در ارتباط با تعرفه‌های مشخص شده برای خدمات تشخیصی اختلال تنبلی چشم در استان بیان کرد: در حال حاضر این خدمات با 50 درصد تعرفه دولتی به افراد ارائه می‌شود.

انتهای پیام/ح20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول