اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره بهزیستی رامهرمز خبر داد

اجرای طرح پیشگیری از تنبلی چشم در 87 پایگاه رامهرمز

خبرگزاری فارس: رئیس اداره بهزیستی رامهرمز از آغاز اجرای طرح پیشگیری از تنبلی چشم کودکان سه تا شش ساله تا پایان آذر در 87 پایگاه مستقر در شهر و روستاهای این منطقه خبر داد.

اجرای طرح پیشگیری از تنبلی چشم در 87 پایگاه رامهرمز

ماشاءاله ویسی‌نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اهواز اظهار داشت: این طرح از اول آبان ماه در 12 مهد کودک شهری، 25 مهد کودک روستایی، 20 مدرسه دارای پیش دبستانی و همچنین 30 خانه بهداشت روستایی آغاز شده است.

وی افزود: هدف از اجرای طرح ملی پیشگیری از تنبلی چشم، پیشگیری از معلولیت‌ها و عیوب انکساری چشم بین کودکان سه تا شش ساله است.

ویسی‌نژاد سن سه تا شش سالگی را بهترین زمان از نظر سنی برای درمان و پیشگیری از تنبلی چشم کودکان دانست و گفت: این طرح در سه سطح اجرا می‌شود؛ اگر در کودکی مشکوک تشخیص داده شود به سطح دوم که بینایی سنج است ارجاع داده می‌شود و چنانچه بینایی سنج تشخیص دهد که کودک نیاز به عینک دارد عینک تجویز می‌کند اما اگر عیوب انکساری چشم کودک با عینک رفع نمی‌گردد به سطح سوم که چشم پزشک است ارجاع داده می‌شود.

رئیس اداره بهزیستی رامهرمز افزود: در سال گذشته، تعداد 5 هزار و 500 کودک در این طرح در شهرستان رامهرمز تحت معاینه پیشگیری از تنبلی چشم قرار گرفتند که پس از طی سطوح مختلف، 34 کودک به چشم پزشک ارجاع داده شدند که سه نفر از آنها نیاز به جراحی چشم داشتند.

وی پیش‌بینی کرد که در سال جاری حدود 6 هزار کودک در سطح شهر و روستاهای رامهرمز در این طرح شرکت کنند و مورد معاینه چشم قرار گیرند.

رئیس اداره بهزیستی رامهرمز یادآور شد: طرح پیشگیری از تنبلی چشم با همکاری فرمانداری و ادارات شهرستان سالی یکبار اجرا می‌گردد اما بعد از اتمام طرح، یک پایگاه دائمی در یکی از مهدهای کودک دایر خواهد بود که تا پایان سال فعال است.

ویسی‌نژاد خاطرنشان کرد: معاینه‌ها وقتی اهمیت پیدا می‌کنند و نتیجه مطلوب می‌دهند که پیگیری شود آیا کودک مشکوک به تنبلی چشم به مراحل بعدی مراجعه کرده است یا خیر که این موضوع را مربیان بهزیستی با جدیت پیگیری می‌کنند.

وی همچنین گفت: هزینه عینک و جراحی چشم کودکان خانواده‌های بی‌بضاعت را اداره بهزیستی در حد مقدورات پرداخت می‌نماید.

ویسی‌نژاد در پایان اظهار امیدواری کرد که خانواده‌ها نهایت همکاری را در اجرای این طرح بنمایند و کودکان سه تا شش ساله خود را به مراکز مربوطه به منظور غربالگری پیشگیری از تنبلی چشم ببرند.

انتهای پیام/و20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول