اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با راه‏اندازی 16 پایگاه

طرح ملی پیشگیری از تنبلی چشم در دامغان آغاز شد

خبرگزاری فارس: طرح ملی پیشگیری از تنبلی چشم (آمبلیوپی) از امروز در دامغان آغاز شد.

طرح ملی پیشگیری از تنبلی چشم در دامغان آغاز شد

کارشناس امور پیشگیری اداره بهزیستی شهرستان دامغان در حاشیه آغاز این طرح در گفت‏وگو با خبرنگار فارس در دامغان اظهار داشت: طرح کشوری پیشگیری از تنبلی چشم (آمبلیوپی) ویژه کودکان سه تا شش سال است که هم‏زمان با سراسر کشور در دامغان آغاز شد.

زهرا راعی افزود: سال گذشته این طرح ویژه کودکان چهار تا شش سال بود که امسال بر اساس سیاست‏های سازمان بهزیستی کشور این رنج سنی تغییر کرده است.

وی خاطرنشان کرد: برای اجرای این طرح 16 پایگاه در شهرستان دامغان پیش‏بینی شده است.

وی اظهار داشت: از تعداد پایگاه پیش‏بینی شده هفت پایگاه سنجش بینایی در شهرهای دامغان، دیباج، امیریه و کلاته‏رودبار است.

کارشناس امور پیشگیری اداره بهزیستی شهرستان دامغان یادآور شد: از این تعداد پایگاه پیش‏بینی شده چهار پایگاه در شهر دامغان و 9 پایگاه دیگر نیز در سطح روستاهای این شهرستان مستقر است.

وی اضافه کرد: 65 مربی معاینه‏کننده و بینایی‏سنج در اجرای این طرح با اداره بهزیستی شهرستان دامغان همکاری دارند.

راعی افزود: همچنین یک پایگاه دائمی بینایی‏سنجی نیز در اداره بهزیستی شهرستان دامغان مستقر بوده که کار معاینه کودکان سه تا شش سال در طول سال و غیر از زمان اجرای طرح را بر عهده دارد.

کارشناس امور پیشگیری اداره بهزیستی شهرستان دامغان خاطرنشان کرد: سال گذشته 2 هزار و 776 نفر در سطح شهر و روستاهای دامغان با مراجعه به 16 پایگاه پیش‏بینی شده کار معاینه بینایی‏سنجی کودکان چهار تا شش سال خود را انجام دادند.

راعی تصریح کرد: آمار مراجعه‏کنندگان سال گذشته به پایگاه‏های طرح کشوری پیشگیری از تنبلی چشم (آمبلیوپی) نسبت به سال قبل از آن رشد 13.4 درصدی داشته است.

کارشناس امور پیشگیری اداره بهزیستی شهرستان دامغان اضافه کرد: طرح کشوری پیشگیری از تنبلی چشم به مدت دو ماه و از یکم آبان تا پایان آذر ماه سال‌جاری در شهرستان دامغان ادامه خواهد داشت.

راعی تصریح کرد: پیش‏بینی می‏شود امسال حدود 3 هزار کودک سه تا شش سال دامغانی با مراجعه به پایگاه‏های پیش‏بینی شده مورد معاینه بینایی‏سنجی قرار بگیرند.

وی افزود: به تمام کودکانی که در معاینه بینایی‏سنجی مشکلی نداشته باشند، کارت سلامت و به کودکان مشکوک در این طرح در مرحله نخست کارت سنجش بینایی اعطا خواهد شد.

کارشناس امور پیشگیری اداره بهزیستی شهرستان دامغان یادآور شد: هزینه دریافتی برای هر یک از کودکان شهری 10 هزار ریال و روستایی 5 هزار ریال خواهد بود.

وی اظهار داشت: سال گذشته و در اجرای طرح پیشگیری از تنبلی چشم 310 مورد مشکوک در کودکان مشاهده شد که 52 نفر بیمار بودند و از این تعداد نیز هفت کودک دامغانی مشکل تنبلی چشم داشتند.

راعی مهم‏ترین عیوب در زمینه بینایی‏سنجی کودکان را عیوب انکساری، استرابیسم و ... بیان کرد.

وی گفت: سال گذشته شهرستان دامغان در زمینه اجرای این طرح از شهرستان‏های موفق در استان سمنان بوده است.

انتهای پیام/ع20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول