اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

همزمان با سالروز تشکیل بسیج مستضعفین

قرآن کتابت شده با خط نستعلیق در اهواز رونمایی می‌شود

خبرگزاری فارس: فرمانده حوزه مقاومت بسیج شهید تندگویان وزارت نفت - جنوب از رونمایی از قرآن کتابت شده با خط نستعلیق در اهواز خبر داد و گفت: این کار همزمان با سالروز تشکیل سازمان بسیج مستضعفین انجام می‌شود.

قرآن کتابت شده با خط نستعلیق در اهواز رونمایی می‌شود

سید شهریار موسوی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اهواز اظهار داشت: این قرآن نفیس توسط خوشنویسانی از سراسر خوزستان در حال کتابت است که مراحل پایانی خود را طی می‌کند.

وی افزود: کتابت این قرآن در روز شنبه 13 آبان ماه مقارن با روز دانش‌آموز و عید سعید غدیر خم در اهواز آغاز شد که بخشی از این قرآن توسط خوشنویسان در همان روز کتابت شد و غلط‌گیری و کتابت مابقی آن به روزهای بعد موکول شد.

موسوی در ادامه با تسلیت فرارسیدن ماه محرم و تبریک هفته بسیج خاطرنشان کرد: با هماهنگی‌هایی که با خوشنویسان انجام داده‌ایم قرار شد که کار کتابت تا روز 5 آذر سالروز تشکیل سازمان بسیج مستضعفین و روز عاشورای حسینی به پایان برسد و در این روز مقدس قرآن کریم کتابت شده، رونمایی شود.

وی خوشنویسان شرکت‌کننده در طرح کتابت قرآن کریم را 60 نفر عنوان کرد و گفت: این خوشنویسان از شهرهای سراسر خوزستان به ویژه ایذه، بهبهان، سوسنگرد، خرمشهر و مسجدسلیمان هستند.

فرمانده حوزه مقاومت بسیج شهید تندگویان وزارت نفت- جنوب در ادامه نحوه کتابت قرآن را بیان کرد و افزود: بر این اساس با رسم‌الخط استاد احمد نیریزی که رسم‌الخطی ایرانی است هر خطاط 10 صفحه از قرآن را کتابت می‌کند.

موسوی ادامه داد: برای همخوانی در کتابت صفحات قرآن کریم، هر خوشنویس در هر صفحه 15 سطر با خط نستعلیق خوشنویسی می‌کند.

وی در ادامه به ابزار استفاده شده برای کتابت قرآن کریم اشاره کرد و گفت: این قرآن به وسیله قلم‌نی و مرکب مخصوص، توسط خوشنویسان کتابت می‌شود و بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده تا روز عاشورا کتابت آن به پایان می‌رسد.

فرمانده حوزه مقاومت بسیج شهید تندگویان وزارت نفت- جنوب تصریح کرد: قرآن کتابت شده توسط 60 خوشنویس خوزستانی در روز 5 آذر ماه همزمان با سالروز تشکیل سازمان بسیج مستضعفین و روز عاشورا با حضور مسئولین استانی در حوزه مقاومت بسیج شهید تندگویان رونمایی می‌شود. 

انتهای پیام/2247 /و/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول