اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار اردبیل:

40 امضا برای سئوال از رئیس جمهور جایگاهی ندارد/ تیم اقتصادی احمدی‌نژاد قوی است

خبرگزاری فارس: استاندار اردبیل گفت: محمود احمدی‌نژاد از توانمندترین و قوی‌ترین تیم اقتصادی برخوردار است و هر کس هم به جای او بود در برابر این فشارهای اقتصادی تاب تحمل نداشت.

40 امضا برای سئوال از رئیس جمهور جایگاهی ندارد/ تیم اقتصادی احمدی‌نژاد قوی است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، اکبر نیکزاد عصر امروز در مراسم معارفه رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت اردبیل در اتاق بازرگانی این شهر اظهار داشت: بحث تولید و توجه به صنایع و معادن و تجارت از اهم موضوعات کشور و تاکیدات مقام معظم رهبری است به طوری که در سال‌های اخیر نامگذاری‌ها نیز با محوریت اقتصادی و با تاکید بر افزایش تولید و ایجاد اشتغال و کارآفرینی صورت گرفته است.

وی زمینه کار شبانه‌روزی و تولید بیشتر را فراهم شده توصیف کرد و افزود: در کشور ما در مقایسه با سایر کشورها بحث حمایت از تولید و واحدهای صنعتی از شرایط متفاوت‌تری برخوردار است به طوری که این عرصه به جراحی واقعی نیاز داشته که دولت خدمتگزار آن را آغاز کرده است.

نیکزاد تصریح کرد: در کشورهای پیشرفته تولیدکننده فقط دغدغه تولید کیفی و کمی را دارد و دیگر نیازی نیست مشکل توزیع و تأمین مواد اولیه داشته باشد در حالی که در کشور ما تولیدکننده هم باید تولید کند و هم توزیع، بازاریابی، تهیه مواد اولیه، ارتباط با نمایندگان، استانداران و مسئولان کشوری و ملی را حفظ کند که این توان او را از بین می‌برد.

این مسئول در ادامه سخنان خود خاطر نشان کرد: تولیدکننده ما باید با کسب سود مناسب بستر تولید خود را مهیا شده ببیند تا واحد تولیدی او به توان و پیشرفت واقعی برسد.

وی به پرداخت تسهیلات بانکی با بهره کمتر از دو درصد در بسیاری از کشورها اشاره کرد و ادامه داد: در کشور ما این تسهیلات تا 24 درصد نیز پرداخت می‌شود و تولیدکننده ما گاه با انباشت محصول تولیدی و به خطر افتادن سرمایه اولیه روبه‌رو است و به همین دلیل مجبور می‌شود کالای خود را زیر قیمت بفروشد.

رئیس شورای برنامه‌ریزی استان اضافه کرد: در این اوضاع و احوال فشارهای کارگری، بیمه و اعمال سلیقه‌ها و اجرای سلیقه‌ای برخی از قوانین نیز بر مشکلات افزوده است که در این عرصه مدیریت تولید بسیار سنگین و سخت به نظر می‌رسد.

ایرانیان در برابر تحریم‌های فلج‌کننده خوب مقاومت کرده‌اند

نیکزاد در ادامه سخنان خود بیان کرد: باید قبول کنیم که بخشی از نابسامانی‌های اقتصادی ما ناشی از تحریم‌ها است ولی به رغم تحریم‌های فلج‌کننده و شدید ملت ما خوب تحمل کرده و تهدیدات مختلفی را پشت سر گذاشتند.

استاندار اردبیل گفت: دشمنان در ماه‌های اول تحریم احساس می‌کردند ایرانیان حتی در تأمین مواد غذایی خود نیز دچار مشکل شوند اما به همت تولیدکنندگان و بصیرت ملت ایران و همراهی دولت و مجلس بسیاری از این فشارها پشت سر گذاشته شده است.

وی با یادآوری اینکه هر جا توانسته‌ایم از صنعت، تولید و بخش‌های تجاری حمایت کردیم، افزود: برای گذر از این پیچ تاریخی، دشمن در حد توان خود سعی دارد به صنایع تولیدی و صنعتی ما ضربه وارد کند اما شایسته است دست به دست هم دهیم تا از این عقبه سخت عبور کنیم.

نیکزاد غضنفری را از سه وزرای موفق کابینه احمدی‌نژاد معرفی کرد و اظهار داشت: تیم اقتصادی احمدی‌نژاد به قدری قوی هستند که از فشارها و تهدیدات اخیر فرصت بالندگی ایجاد کردند.

وی تصریح کرد: ‌آنهایی که مشکل این اوضاع و احوال را تیم اقتصادی احمدی‌نژاد می‌دانند باید به مردم وعده دهند که از مهر ماه سال 92 با پایان دولت احمدی‌نژاد این مشکلات برطرف می‌شود و مردم دیگر روی گرانی را نمی‌بینند.

آرزوی ما این است که دولت آینده توانمندتر از دولت فعلی باشد

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، استاندار اردبیل خاطر نشان کرد: ما آرزو داریم دولت بعدی قوی‌تر و توانمندتر از دولت فعلی باشد اما باید این واقعیت را نیز بپذیریم که فشارها و تهدیدها بسیار کمرشکن و سخت است و در این اوضاع و احوال نباید از 290 نماینده مجلس، 40 تا 50 نفری بخواهند با فشارهای مختلف به دولت و رئیس جمهور اوضاع و احوال را بیش از گذشته تنش‌زا نشان دهند.

وی سئوال از رئیس جمهور را حق نمایندگان مجلس دانست و اضافه کرد: می‌توان در فضا و محیطی صمیمی‌تر مشکلات احتمالی را برطرف کرد و با کوتاه آمدن جامعه را دچار التهاب و تنش نکرد.

نیکزاد بیان کرد: در این مقطع به فرموده مقام معظم رهبری همدلی قوا و مسئولان کشوری یک واجب حتمی است تا بتوانیم از این پیچ تاریخی عبور کنیم و دشمن را در سنگر خبیثانه خود خوار و ذلیل سازیم.

وی موفقیت ایران را در تمام عرصه‌ها وابسته به فرهنگ عاشورایی، ایثار و گذشت اعلام کرد و ادامه داد: این ملت ایران دست خالی در برابر دشمن ایستادند و اجازه ندادند گردن‌کشان روزگار به این کشور تعدی و یا جسارت کرده و یا بخواهند نابسامانی‌ها را تشدید کنند.

نیکزاد در ادامه با قدردانی از زحمات ملاطفی سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت از رئیس جدید این سازمان خواست با قوت و قدرت کار خود را از امروز شروع کند و به عنوان یک سرباز ارزشی و ولایی بکوشد در سنگر خدمت بهترین کارنامه را از خود به نمایش بگذارد.

انتهای پیام/62006 /ش

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول