اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

الله‌کرم:

نباید سئوال از رئیس جمهوری را سیاسی کرد

خبرگزاری فارس: استادیار علوم سیاسی دانشگاه تهران با بیان اینکه نباید نگاه تقابلی در سئوال از رئیس جمهور مطرح باشد، گفت: سئوال از رئیس جمهوری را نباید سیاسی کرد.

نباید سئوال از رئیس جمهوری را سیاسی کرد

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، حسین الله‌کرم عصر امروز در جلسه پرسش و پاسخ با دانشجویان در تالار شهید کریمی دانشکده علوم پایه دانشگاه گیلان با اشاره به فرمایش‌های مقام معظم رهبری، اظهار کرد: بازی با احساسات مردم و ایجاد اختلاف خیانت است.

وی با بیان اینکه سخنان مقام معظم رهبری فصل‌الخطاب است، افزود: شاهد شکاف بین نخبگان هستیم و کشاندن این شکاف با استفاده از احساسات مردم به جامعه با هدف استفاده از ملت به نفع یک‌طرف صحیح نیست.

دبیر کل شورای مرکزی حزب‌الله گفت: شکاف بین نخبگان در طول ریزش‌های انقلاب اسلامی حاکم بوده و شکاف وجود داشته است.

 

*شکاف نخبگان چالش‌ساز است

وی با اشاره به دستگیری و زندانی شدن مشاور رئیس جمهور و درخواست احمدی‌نژاد برای بازدید از زندان و نامه‌نگاری‌ها، تصریح کرد: کشاندن این نامه‌نگاری‌ها برای اطلاع مردم و بهره‌برداری از احساسات مردم صحیح نبوده و شکاف نخبگان در این حالت چالش‌ساز است.

به گفته الله‌کرم، شکاف بین نخبگان و مردم زمانی به وجود می‌آید که شکاف نخبگان رشد پیدا کند و به جامعه کشانده شود و غرب از این شکاف بسیار خوشحال می‌شود.

وی با انتقاد از گرانی‌های اخیر در داخل کشور اذعان کرد: بخشی از گرانی‌ها ناشی از تحریم و برخی نیز ناشی از تصمیم‌گیری‌های داخلی است.

 

*بازدید از زندان مشکل مردم نیست

این فعال سیاسی با تصریح بر اینکه انتقال شکاف بین مردم و نخبگان، شکاف بین توده‌های مردم را شکل می‌دهد، اظهار کرد: موافقت نکردن از بازدید رئیس جمهور از زندان یک مسئله سیاسی است و نباید به بین مردم کشیده شود.

وی مشکل مردم را اقتصادی دانست و ادامه داد: شکاف بین نخبگان جامعه به نخبگان و مردم و از آن به بعد به شکاف بین توده‌های مردمی تبدیل می‌شود و هرگونه دامن زدن به این شکاف‌ها یک چالش را پدید می‌آورد.

الله‌کرم درباره نامه سران قوا به مقام معظم رهبری، تصریح کرد: سران قوا هر کدام به نوعی گفتند که ما از این اختلاف‌ها چشم‌پوشی می‌کنیم.

 

*پرسش از رئیس جمهور را سیاسی نکنند

وی با بیان اینکه پرسش از رئیس جمهور را نباید سیاسی کرد، گفت: نباید این پرسش شکاف بین نخبگان را به شکاف نخبگان و ملت تبدیل کند.

استادیار دانشگاه تهران اضافه کرد: پرسش از رئیس جمهور باید در محیطی دوستانه و با هدف برطرف کردن مشکلات مردم طرح شود.

وی خاطرنشان کرد: دولت و مجلس باید با صفا و دوستی جلوی نگاه تقابلی در موضوع این پرسش را بگیرند و می‌شود این مسئله را با دعوت از وزرای اقتصادی و رئیس کل بانک مرکزی در کمیسیون‌ها برطرف کرد.

 

*کشور در جنگ اقتصادی است

الله‌کرم با تصریح بر اینکه دشمن به مسئله ارز در کشور دامن می‌زند، خاطرنشان کرد: کشور در جنگ اقتصادی است و در دوران مصدق مجلس شش ماه اختیارات خود را برای برطرف کردن مشکلات به مصدق داد و در شرایط کنونی بررسی و به چالش کشاندن عملکرد دولت در مقابل چشمان دشمنان درست نیست.

وی افزود: نخبگان به جای شکاف، به دور زدن تحریم‌ها، انتقال ارز به داخل و کاهش فشار به مردم فکر کنند و طرح‌هایی را در این راستا ارائه دهند.

این فعال سیاسی با بیان اینکه مردم وحدت دارند، متذکر شد: مردم در مدت هشت سال دفاع مقدس و جنگ اقتصادی فعلی، مقاومت را برگزیدند و همواره همراه رهبری هستند.

انتهای پیام/ی10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول