اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

یک تحلیلگر سیاسی:

سئوال از رئیس‌جمهور باید منجر به بهبود شرایط شود

خبرگزاری فارس: یک تحلیلگر سیاسی معتقد است طرح سئوال از رئیس‌جمهور باید منجر به بهبود اوضاع و شرایط اقتصادی جامعه شود.

سئوال از رئیس‌جمهور باید منجر به بهبود شرایط شود

سید جلال فیاضی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مشهد اظهار کرد: سئوال و استیضاح حق نمایندگان مجلس شورای اسلامی است و قانون اساسی نیز در این زمینه صراحت دارد و این اختیار را به نمایندگان داده است.

وی افزود: مقام معظم رهبری، اخیرا بر موضوع عدم اختلاف در میان سران قوا تاکید داشته‌اند و در قضیه طرح سئوال از رئیس‌جمهور نیز این مسئله باید رعایت شود، البته این نکته را نیز باید مدنظر قرار داد که فرمایشات رهبری ناظر به تعطیلی وظایف قوا نیست؛ بلکه تنها قوا را از اختلافات پرهیز داده‌اند.

این تحلیلگر مسائل سیاسی یادآور شد: در جریان طرح سئوال از رئیس‌جمهور مسئله‌ای که اهمیت دارد این است که کاملا باید موازین قانونی رعایت شود و همچنین اخلاق مباحثه نیز میان طرفین برقرار باشد و همچنین این نکته باید مدنظر قرار بگیرد که هدف اساسی از طرح سئوال باید بهبود اوضاع و شرایط اقتصادی باشد.

فیاضی بیان کرد: طرح سئوال از رئیس‌جمهور باید کاملا در خدمت منافع ملی و همچنین در راستای دستیابی به منویات مقام معظم رهبری در زمینه سال تولیدملی و اقتصاد مقاومتی باشد.

وی گفت: یکی از مهم‌ترین پیام‌هایی که طرح سئوال از رئیس‌جمهور در مجامع بین‌المللی می‌تواند داشته باشد این است که مجلس برای حل مشکلات معیشتی مردم کاملا مصمم است و اگر این طرح سئوال به‌دور از منافع سیاسی و شخصی و در فضایی کاملا آرام و قانونی انجام شود، می‌تواند منجر به بهبود اوضاع شود.

این تحلیلگر مسائل سیاسی و فعال رسانه‌ای عنوان کرد: مهم‌ترین دغدغه‌ای که در حال حاضر وجود دارد این است که نباید مجلس را به مکانی برای تسویه حساب‌های شخصی تبدیل کرد؛ زیرا این مسئله درسلب اعتماد مردم تاثیرگذار است.

انتهای پیام/ح20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول