اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون امور عمرانی استانداری خراسان‌رضوی خبر داد

تدوین سند مدیریت پسماند خراسان‌رضوی در آینده نزدیک

خبرگزاری فارس: معاون امور عمرانی استانداری خراسان‌رضوی فرهنگ‌سازی برای کاهش استفاده از ظروف یک‌بار مصرف تجدیدناپذیر را ضروری دانست.

تدوین سند مدیریت پسماند خراسان‌رضوی در آینده نزدیک

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، محمدحسن واحدی ظهر امروز در نهمین جلسه کارگروه مدیریت پسماند استان خراسان‌رضوی با اشاره به مضرات استفاده مستمر از این ظروف اظهار داشت: در حال حاضر تعداد واحدهای تولیدکننده ظروف یک‌بار مصرف پلاستیکی استان 12 برابر واحدهای تولید ظروف مشابه با پایه گیاهی است.

وی ادامه داد: سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان‌رضوی موظف به برنامه‌ریزی برای تغییر تدریجی خطوط تولید کارخانجات به سمت تولید ظروف تجدیدپذیر و بی‌خطر برای سلامتی و محیط زیست است.

رئیس کارگروه مدیریت پسماند خراسان‌رضوی ادامه داد: این سازمان باید از صدور مجوز جدید برای واحدهای تولید ظروف یک‌بار مصرف تجدیدناپذیر خودداری و با اتخاذ سیاست‌های تشویقی شرایط را برای جذب سرمایه جهت ایجاد واحدهای تولید ظروف یک‌بار مصرف گیاهی مهیا کند.

وی تاکید کرد: مخاطبان عمده استفاده از ظروف یک‌بار مصرف پلاستیکی شناسایی و ممنوعیت استفاده از این ظروف از طریق دستگاه‌های ذی‌ربط به آنان ابلاغ می‌شود.

معاون امور عمرانی استانداری خراسان‌رضوی از ممنوعیت عرضه نان در کیسه‌های نایلونی از سوی نانوایی‌ها خبر داد و گفت: با کمک دانشگاه علوم پزشکی مشهد و سازمان صنعت، معدن و تجارت استان دستورالعملی برای واحدهای تولید نان صنعتی در زمینه شرایط بسته‌بندی نان تهیه می‌شود.

وی اخذ مجوز برای توزیع نوشیدنی و غذای نذری در ایستگاه‌های صلواتی از مرکز بهداشت و معاونت فرهنگی هنری شهرداری را یکی دیگر از مصوبات جلسه اعلام و اضافه کرد: باید به متصدیان ایستگاه‌ها درباره لزوم رعایت تناسب غذا و نوع ظرف عرضه آن، اطلاع رسانی و در صورت مشاهده تخلف، از صدور مجوز برپایی ایستگاه برای مناسبت‌های آتی خودداری شود.

واحدی، فرهنگ‌سازی را اساسی‌ترین رکن تحقق اهداف این کارگروه دانست و افزود: تیزرهای تبلیغاتی با محتوای ضرورت به حداقل رساندن استفاده از ظروف یک‌بار مصرف پلاستیکی با هماهنگی دستگاه‌هایی چون شهرداری و دانشگاه علوم پزشکی مشهد تهیه و از شبکه استانی سیما پخش می‌شود.

وی ادامه داد: استفاده از تبلیغات شهری، پیامک، رسانه‌های مکتوب و مجازی از دیگر مواردی هستند که برای انتقال اطلاعات لازم به مردم مورد استفاده قرار خواهند گرفت.

واحدی گفت: بسته‌های آموزشی با محتوای مباحث مربوط به مدیریت پسماند پس از تهیه، علاوه بر توزیع در مدارس استان، در آموزش‌های ترویجی جهادکشاورزی لحاظ می‌شود.

وی همراهی بخش خصوصی با سیاست‌های کلان استان در حوزه مدیریت پسماند را ضروری برشمرد و اظهار داشت: از این پس نمایندگانی از بخش خصوصی در جلسات کارگروه حضور خواهند یافت.

ممنوعیت استفاده از ظروف یک‌بار مصرف پلاستیکی در ادارات دولتی و تدوین سند مدیریت پسماند استان از دیگر مصوبات این جلسه بود.

انتهای پیام/ 70002/ح/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول