اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه آبگرم:

عاشورا فرهنگ ایثار را جهانی کرد

خبرگزاری فارس: امام جمعه آبگرم گفت: عاشورا و قیام عظیم امام حسین (ع) فرهنگ ایثار و شهادت را جهانی کرد.

عاشورا فرهنگ ایثار را جهانی کرد

حجت‌الاسلام علی صالحی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آوج اظهار کرد: فرهنگ عاشورایی جنبه‌های مختلفی دارد که از جمله آنها می‌توان به بحث‌های سیاسی، حکومتی، اخلاقی، عرفانی و عرصه‌های متعدد تربیتی در آن اشاره کرد و مکتب عاشورا نیز در حقیقت مکتب عشق و وفاداری و یک کتاب تربیتی ارزشمند و شاخص است.

امام جمعه آبگرم افزود: کربلا در حقیقت یک فرهنگ بوده و اصل قیام ابا‌عبدالله نیز برای اشاعه فرهنگ است.

وی با بیان اینکه حادثه کربلا در حقیقت یک جنگ بین حق و باطل و تقابل فرهنگ‌ها و ضد فرهنگ‌ها بود، تصریح کرد: بقای کربلا امروز به علت فرهنگ است و انقلاب اسلامی ما نیز که امروز از کربلا نشأت گرفته به خاطر فرهنگ ماندگار و جاوید شده است.

امام جمعه آبگرم ادامه داد: فرهنگ ایثار و از جان گذشتگی تنها در کربلا بود که متجلی شد و ابا‌عبدالله الحسین با اهدای جان خویش و به اسارت رفتن خانواده‌اش توانست پیام الهی را جهانی کند و یکی از فرهنگ‌های عاشورایی نیز همین عشق و احساسات خانوادگی است که موجب زنده ماندن این مکتب شده است.

صالحی بیان کرد: ویژگی صبر از دیگر ارزش‌هایی است که در کربلا به صورت یک فرهنگ برابر متجاوزان درآمد و حقیقتا کربلا سرزمین صبر بود.

وی احساس مسئولیت را از دیگر ویژگی‌های قیام عاشورایی برشمرد و تأکید کرد: امروز اگر در جامعه‌ برخی ناهنجاری‌ها را مشاهده می‌کنیم به این علت است که غیرت دینی بین نسل جوان کم‌تر شده و کربلا این فرهنگ را می‌آموزد که شیعیان باید با غیرت دینی در راه مبارزه با کفار تلاش کنند و حضرت ابا‌عبدالله الحسین (ع) خود بر اساس احساس مسئولیت و غیرت دینی در راه نشر دین قیام و دین الهی را زنده نگاه‌ داشت.

امام جمعه آبگرم عنوان کرد: تقابل ارزشی‌ها با ضد ارزشی‌ها در حادثه کربلا به تمام شیعیان می‌آموزد که باید برابر کفار و مستکبران پابرجا ماند و همواره با قدرت از حق دفاع کرد.

صالحی خاطرنشان کرد: لزوم بصیرت مردم برای شناخت ارزش‌ها و ضد ارزش‌ها، اهل سعادت‌ها و اهل شقاوت‌ها بسیار مهم است و لازم است که همه در این عرصه حسین‌وار زندگی کنند.

انتهای پیام/77005/خ/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول