اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

قائم مقام وزیر کشور:

خلاء جهاد سازندگی در کشور مشهود است

خبرگزاری فارس: قائم مقام وزیر کشور در امور اجتماعی و فرهنگی گفت: خلاء جهاد سازندگی در کشور مشهود و احساس می شود.

خلاء جهاد سازندگی در کشور مشهود است

به گزارش خبرگزاری فارس از ایلام، علیرضا افشار صبح امروز در آیین اختتامیه گردهمایی طلایه داران جهاد اظهار داشت: انقلاب اسلامی با مشارکت و حضور مردم به پیروزی رسید و با این مشارکت و حضور نیز به منزل مقصود رهنمون می‌شود.

وی با اشاره به اینکه انقلاب از ابتدا با دو نهاد بسیج و سپاه و جهاد سازندگی مردم را به صحنه آورد، اضافه کرد: اگر سپاه و بسیج نبودند مشارکت مردم در حوزه امنیت و دفاع وجود نداشت البته برخی هم وجود داشتند که می‌خواستند بسیج و سپاه نباشد.

افشار تصریح کرد: طرح ادغام این دو نهاد را نیز خدمت امام راحل بردند البته آنها اعلام می‌کردند این طرح ادغام است اما در عمل قصد انحلال داشتند.

قائم مقام وزیر کشور در امور اجتماعی و فرهنگی گفت: امام راحل به شدت با این ماجرا مخالفت کردند و همه را به رهبری نظام که در آن زمان در سمت نمایندگی امام در شورای عالی دفاع بودند، رجوع دادند. رهبری نیز در آن زمان با این طرح به شدت مخالفت کردند و مخالف اجرای این طرح شدند.

افشار در ادامه تصریح کرد: مشارکت مردم متولی می‌خواهد مردم نمی‌توانند بدون آموزش کاری انجام دهند به عنوان مثال بسیج در امر آموزش خیلی تلاش کرده و سازماندهی می‌کند.

قائم مقام وزیر کشور در امور اجتماعی و فرهنگی گفت: امروز خلاء تشکل جهاد سازندگی در کشور احساس می‌شود.

وی ادامه داد: موسسات غیر دولتی و سازمان‌های مردم نهاد خوب هستند ما در کشور مدل به کارگیری این نوع مدل‌ها را نداریم حدود سه سال است که در وزارت کشور قرار دارم و با یکایک وزارتخانه جلسه گذاشته‌ام اما نتوانستم بین سازمان‌های مردم نهاد و دستگاه‌های ذیربط پیوندی برقرار کنم.

این مسئول اضافه کرد: قوانین و مقررات با این مدل کار، مخالفت دارد بر این اساس زمینه برای مشارکت مردم را کم کرده و تا زمانی که مشارکت مردم نباشد، توفیقی نخواهیم داشت.

انتهای پیام/غ/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول