اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم دهلران در مجلس:

مهر ماندگار احمدی‌نژاد در ایلام به سرنوشت سازندگی مبتلا شده است

خبرگزاری فارس: نماینده مردم دهلران، آبدانان و دره‌شهر در مجلس شورای اسلامی گفت: مهر ماندگار احمدی‌نژاد در ایلام به سرنوشت سازندگی مبتلا شده است.

مهر ماندگار احمدی‌نژاد در ایلام به سرنوشت سازندگی مبتلا شده است

به گزارش خبرگزاری فارس از ایلام، علی محمد احمدی ظهر امروز در آیین معارفه استاندار جدید ایلام اظهار داشت: ایلام رزمگاه مردان بزرگی چون خرازی‌ها، همت و باکری و ... است.  

وی ادامه داد: ایلام دیاری است که با عظمتی که در سینه دارد از میراث کهن ایران و ایرانی در طول هشت سال دفاع مقدس حماسه‌هایی خلق کرد که باید ادیبان و بزرگان ادب و هنر سال‌ها تامل کنند تا عمق فرزانگی و مجاهدت و پایداری این مردم را منعکس کنند.

این نماینده مجلس اضافه کرد: این دیار با تمام قابلیت‌ها و توانمندی‌ها امروز مظلوم گذار توسعه‌ای ایران بزرگ است.

احمدی تصریح کرد: آمارها نشان می‌دهد که در بسیاری از شاخص‌های کلیدی که نماد گذار توسعه‌ای یک تمدن، یک فرهنگ و یا یک سرزمین است با تمام الطاف نظام مقدس جمهوری اسلامی، ما مسیر قابل توجهی را طی نکرده‌ایم.

نماینده مردم دهلران، آبدانان و دره‌شهر در مجلس شورای اسلامی گفت: فردا باید در مقابل آن پایداران روزهای جهاد و شهادت پاسخگو باشیم که چرا در ایلام نرخ بیکاری از متوسط کشور بالاتر است.

 

× نرخ بیکاری در استان ایلام از متوسط کشور بالاتر است

وی ادامه داد: چرا چالش‌های ما آزار دهنده است، چرا فرزندان ما با تمام با تمام استعداد و توانایی در گوشه خانه‌ها درد فقر و محرومیت را تجربه می‌کنند. 

این نماینده مجلس اضافه کرد: مگر آن امام بزرگ در وصیتنامه الهی خود به صراحت تاکید نکرد که کسانی که تا آخر خط با ما هستند که درد فقر و محرومیت را چشانده باشند.

احمدی تصریح کرد: آیا سزاوار است شاگرد اول‌های دانشگاه صنعتی شریف و پلی تکنیک و دیگرانی که نمود کوچکی از آنها شهید مظلوم هسته‌ای ما شهید داریوش رضایی‌نژاد است امروز در کنج فقر و درماندگی سینه و چشمانی پر از درد و اشک داشته باشند.

نماینده مردم دهلران، آبدانان و دره‌شهر در مجلس شورای اسلامی گفت: اگر امروز آماده‌ایم و شاهد تغییر و تحول هستیم این تغییر و تحول مسئله‌ای فردی و یا شخصی نیست جناب استاندار (اعلایی ) می‌‌داند که من برای جایگاه فردی و اخلاقی ایشان چه احترام و عزتی قائل هستم.

 

× دغدغه مردم ایلام تبدیل شدن یک بخش به شهرستان نیست

وی ادامه داد: درد ما امروز درد فقر و عقب‌ماندگی است، مسئله شهرستان شدن شدن یک بخش یا آبگیری یک سد نیست، دغدغه ما فراتر از این مسائل است.  

× ایلام باید کوچک زیبای ایران باشد

این نماینده مجلس اضافه کرد: مسئله ما مسئله منزلت به جا مانده توسعه استان در گذار تمدن ایرانی اسلامی است، استانی که باید تمام ظرفیت‌های تاریخی، فرهنگی، مادی و از همه مهم‌تر انسانی خود به قول نظریه پردازان در راه توسعه کوچک زیبای ایران بگذارد.

احمدی تصریح کرد: اما امروز ایلام کوچک فقیر ایران است، کوچکی که در درد و فقر و محرومیت دست و پا می‌زند، لذا ما اگر گله‌ای داشته‌ایم و اگر سخنی بوده است از باب فردی و شخصی نبوده است بنده خاضعانه دست تمام کسانی که بدون ادعا برای سربلندی مردم خوب دیارم شبانه روزی تلاش کرده‌اند را می‌بوسم. 

 

× دوست نداشتم مهر ماندگار احمدی‌نژاد در ایلام به سرنوشت سازندگی مبتلا شود  

نماینده مردم دهلران، آبدانان و دره‌شهر در مجلس شورای اسلامی گفت: اما دولت جناب احمدی‌‌‌نژاد عدالت محور است، عدالت هم در دنیای ما شاخص‌ها و مولفه‌های خود را دارد، ما نمی‌خواستیم در پایان دولت احمدی‌نژاد در واقع سرنوشت ماندگاری مهر این دولت به سرنوشت بازسازی مبتلا شود، به سرنوشت محرومیت‌زدایی مبتلا شود، به سرنوشت توازن منطقه‌ای مبتلا شود.

وی ادامه داد: ما خواستیم دولت مهرورزی احمدی‌نژاد نماد و تبلور مهر خود را در سینه مردم ایلام بکارد، لذا اگر دغدغه‌ای داشتیم به این خاطر است. لذا بنده به عنوان معلم اقتصاد یکی از دانشگاه‌های بزرگ کشور سه چهار شاخص ابتدایی را با ارتباط با منطقه استان ایلام مد نظر قرار دادم.

این نماینده مجلس اضافه کرد: یک شاخص سهم تخصیص داده شده اعتبارات سفرهای استانی استان ایلام نسبت به متوسط ملی بود، یک شاخص نسبت رشد فیزیکی پروژه‌های سفرهای استانی نسبت به رشد پروژه سفرهای ملی و یکی هم نسبت پروژه‌های بهره‌برداری سفرهای استانی در ایلام نسبت به پروژه‌های ملی است.

احمدی تصریح کرد: من نمی‌خواهم پایین بودن این شاخص‌ها را صرفا به زحمات جناب اعلایی و تیم کاری ایشان ارجاع دهم، بنده اقتصاد خوانده‌‌ام تا پول نباشد منابع نباشد تا امکانات نباشد کاری صورت نمی‌پذیرد وقتی موافقتنامه‌ای عمرانی مبادله می‌شود، تخصیصی نباشد اتفاقی رخ نمی‌دهد.

نماینده مردم دهلران، آبدانان و دره‌شهر در مجلس شورای اسلامی گفت: بنده تاکنون هر از چندباری که حسینی وزیر اقتصاد، معاونت راهبری، ممبینی و دیگر مسئولان ارشد را ملاقات کرده‌ام هیچگاه تقاضای شخصی و تقاضای بخشی و یا تقاضای خرد نداشته‌ام.

وی ادامه داد: تقاضای بنده فقط این بوده که چه راهکاری وجود دارد که جهش و خیز جدی در استان ایلام ایجاد شود، با این روال معمولی و فرایند قطره چکانی هیچ تحول توسعه خاصی در استان ایلام اتفاق نخواهد افتاد.

این نماینده مجلس اضافه کرد: لذا جناب وزیر کشور شما به عنوان همسگر شهیدان والامقامی که ذکر کردم باید امروز با خدای شهدا و مظلومیت این مردم عهد ببندید که در دولت دغدغه‌های مردم ایلام را منعکس کنید.

احمدی تصریح کرد: باید ببینید که درد فقر و نداری چگونه کمر فرزندان ایلامی را می‌شکند، چرا باید نرخ بیکاری در استان ایلام بالاتر از نرخ بیکاری ملی باشد، چرا باید در حوزه جنوبی ایلام متوسط نرخ بیکاری بیشتر از متوسط نرخ بیکاری در استان باشد.

نماینده مردم دهلران، آبدانان و دره‌شهر در مجلس شورای اسلامی گفت: در حالیکه نرخ دانش آموختگی و تحصیلات دانشگاهی و علی الخصوص تحصیلات تکمیلی از متوسط ملی هم بالاتر است.

وی ادامه داد: در طول پنج ماهی که در مجلس بوده‌ام خدایا تو شاهد و آگاهی هیچ وقت برای جابه جایی یک استاندار و یا فرد دیگر وقت وزیری را نگرفته‌ام.

این نماینده مجلس اضافه کرد: تنها برای عظمت مردمم که عظمت مردم ایلام جدا از عظمت مردم ایران اسلامی نیست، مزاحم وقت مدیران شده‌ام.  

انتهای پیام/ش10/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول