اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با تأکید بر جرم‌خیز نبودن این استان عنوان شد

کاهش 10 درصدی جرائم در کهگیلویه و بویراحمد نسبت به سال گذشته

خبرگزاری فارس: رئیس ‌کل دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: در شش ماهه اول سال جاری نه تنها افزایش بلکه کاهش 10 درصدی جرایم را داشتیم و این نشان‌دهنده اقداماتی است که در این حوزه صورت گرفته است.

کاهش 10 درصدی جرائم در کهگیلویه و بویراحمد نسبت به سال گذشته

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، علی جمادی عصر امروز در مراسم اختتامیه کارگاه علمی کاربردی مدیریت پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: این کارگاه در چهار شهرستان بویراحمد، گچساران، کهگیلویه و دنا برگزار و در این کارگاه‌ها جرایم دارای اولویت بررسی شدند.

رئیس دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد به تجزیه و تحلیل این جرایم پرداخت و گفت: در این کارگاه‌ها با حضور کارشناسان مربوط  اقسام جرم بررسی، راهکارهای مربوط به پیشگیری ارائه و به مرحله اجرا در خواهد آمد.

وی از اهداف تشکیل این کارگاه‌ها سخن به میان آورد و گفت: هدف ما این است که در مرحله اول احتیاجی به مراحل کیفری در مقابل جرم نباشد و با راهکارهای صحیح تفکر وقوع جرم را پاکسازی کنیم.

جمادی پیشگیری از وقوع جرم را امری فرا سازمانی دانست و بیان کرد: پیشگیری از وقوع جرم تنها مربوط به دادگستری استان نیست بلکه تمام دستگاه‌های عضو شورا و سایر دستگاه‌ها مکلفند مصوبات شورا را به مرحله اجرا درآورده تا با به اجرا درآمدن این مصوبات امنیت بیشتر در استان برقرار شود.

این مسئول ارشد قضایی در استان کهگیلویه و بویراحمد به علل وقوع جرم اشاره و تصریح کرد: علل وقوع جرم بستگی به نوع جرم و فراوانی جرایم دارد که راهکارهای پیشنهادی در این کارگاه‌ها از جرمی به جرم دیگر متفاوت بوده است.

علی جمادی در ارتباط با شدت جرایم در کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: استان ما استانی جرم‌خیز نیست و جرایم خشن در حد کمی در این استان دیده شده است.

وی افزود: خوشبختانه مردم استان ما مردمی ولایتمدار، مؤمن و متدین هستند که از این لحاظ پیشگیری از جرم به بهترین نحو در استان نهادینه می‌شود به خصوص اینکه در ماه‌های حرام و ماه مبارک رمضان به کمترین سطح خود می‌رسد.

رئیس دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد از کارهای مهم صورت گرفته در حوزه پیشگیری از وقوع جرم استان خبر داد و اذعان داشت: در استان کارهای خوبی در راستای مقابله با جرم صورت گرفته است که با توجه به این ظرفیت‌ها و همدلی بین نهادها توانستیم در سال 91 در مقایسه به سال 90 کاهش جرایم را داشته باشیم.

این مسئول در ادامه خاطرنشان کرد: به طور معمول سالانه چهار درصد افزایش جرایم را در نظر می‌گیرند که در شش ماه اول سال جاری نه تنها افزایش بلکه کاهش 10 درصدی جرایم را داشتیم و این نشان دهنده کارهایی است که در این حوزه صورت گرفته است.

وی به چند راهکار مهم پیشگیری جرایم در استان  اشاره کرد و گفت: استفاده از ظرفیت‌های امر به معروف و نهی از منکر که امری مردمی برای کنترل جرایم و پیشگیری از جرم بوده بسیار اثرگذار است.

جمادی افزود: در کنار بحث‌های معنوی پیشگیری وضعی را در دستور کار قرار دادیم که منتهی به شناسایی نقاط جرم‌خیز در استان می‌شود.

رئیس دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد از طرح‌های مهم در دست اقدام خبر داد و اظهار کرد: طرح نگهبان محله در مناطقی که اشخاص به صورت آپارتمانی و جمعی زندگی می‌کنند در صورت پیش‌بینی وقوع جرم در دستور کار قرار خواهد گرفت.

انتهای پیام/آ

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول