اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نگاه‌ها در حوزه گردشگری خراسان‌شمالی تغییر یابد

کاظمی: لازم باشد دفتر مدیرکلی را به حسینیه جاجرمی‌ها انتقال می‌دهم

خبرگزاری فارس: مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان‌شمالی گفت: اگر لازم باشد برای رونق «حسینیه جاجرمی‌ها» دفتر مدیرکلی را به آنجا انتقال می‌دهم.

کاظمی: لازم باشد دفتر مدیرکلی را به حسینیه جاجرمی‌ها انتقال می‌دهم

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، علی کاظمی ظهر امروز در نشست خبری با خبرنگاران با بیان اینکه نگاه‌ها در حوزه گردشگری خراسان‌شمالی باید تغییر کند،‌ اظهار کرد: اینکه عنوان شود برخی بی‌بندوباری در حسینیه جاجرمی‌ها وجود داشته درست نیست.

وی با اشاره به تعطیلی رستوران این بنای تاریخی به خاطر این ادعاها در ماه‌های گذشته تصریح کرد: برای افزایش شمار بازدیدکنندگان و گردشگران از این مجموعه، بنا داشته طبقه فوقانی این اثر را تغییر کاربری داده و فضاهایی مثل کافه سنتی را

راه اندازی کنیم.

کاظمی با تاکید بر اینکه باید در حوزه گردشگری نگاه‌ها متفاوت باشد، گفت: فصل الخطاب‌ها در این زمینه رهنمودهای رهبر انقلاب اسلامی برای توسعه گردشگری استان بوده و ما باید این نگاه‌ها را داشته باشیم.

وی تصریح کرد: البته ما موافق توسعه گردشگری در چارچوب موازین شرعی، دینی و قانونی بوده و در این راستا عمل خواهیم کرد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان‌شمالی توسعه گردشگری استان را منوط به همکاری‌های

فرابخشی دستگاه‌ها عنوان کرد.

وی اظهار کرد: توسعه این بخش به تنهایی از عهده اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان‌شمالی خارج بوده و مشارکت دستگاه‌های مرتبط با این بخش را می‌طلبد.

کاظمی در پاسخ به پرسشی درباره راه‌اندازی نشدن کمپ اقامتی بوستان ملی بش قارداش با وجود استقرار کانکس‌ها از چند سال قبل و هدر رفت بیت‌المال توضیح داد: ما نیز به نوبه خود از این اتفاق ناراحت بوده و اکنون بعد از این مدت متأسف بوده که این کمپ راه اندازی نشده است.

وی در عین حال با اشاره به توافقات این اداره کل با شهردار قبلی بجنورد برای واگذاری راهبری این کانکس‌ها تصریح کرد: بعد از گذشت دو سال هنوز شهرداری عملاً کاری را برای راه اندازی این کمپ انجام نداده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان‌شمالی گفت: اخیراً مقرر بوده تا این کانکس‌ها از شهرداری تحویل گرفته شود که البته شهرداری اقدام به برگزاری مزایده و مقدمات راه اندازی این مجموعه کرده است.

وی اظهار امیدواری کرد تا این مرکز اقامتی در بوستان ملی بش قارداش بجنورد در آینده نزدیک راه‌اندازی شود.

به گزارش فارس 10 کانکس در مهرماه پنج سال قبل هم‌زمان با هفته گردشگری به طور نمادین در این بوستان راه‌اندازی شده که به دلیل عدم تأمین زیرساخت‌ها مثل راه دسترسی، آب، برق، گاز بلااستفاده مانده است. برای این کانکس‌ها افزون بر 2 میلیارد ریال اعتبار از محل اعتبارات میراث فرهنگی و گردشگری تأمین و صرف شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان‌شمالی همچنین با اشاره به دستاوردهای سفر رهبر انقلاب برای این حوزه تصریح کرد: تاکنون 360 میلیارد ریال اعتبار برای اجرای پروژه‌های مختلف این حوزه ابلاغ شده است.

به گفته کاظمی، 320 میلیارد ریال از این اعتبار برای اجرای طرح‌هایی مثل مرمت آثار تاریخی، تأمین زیرساخت‌های گردشگری و همچنین 40 میلیارد ریال برای احیای قلعه بلقیس اسفراین ابلاغ شده است.

وی گفت: از محل یک هزار و 200 میلیارد تومان تسهیلات اختصاص‌یافته برای استان نیز بخش قابل توجهی برای اعطا به

سرمایه‌گذاران حوزه گردشگری پیش‌بینی شده است.

انتهای پیام/غ10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول