اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه:

اقتصاد مقاومتی، اقتصاد جهادی است

خبرگزاری فارس: جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: بر اساس آیات قرآن اگر ملتی به اقتصاد وابسته شود، برای ریاست نیز باید وابستگی داشته باشد، برای همین باید مراقب باشیم که وابستگی اقتصادی آتش است.

اقتصاد مقاومتی، اقتصاد جهادی است

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان حجت‌الاسلام عبدالله حاجی‎صادقی ظهر امروز در همایش استانی بصیرت عاشورایی در جمع هادیان سیاسی بسیجی حسینیه غدیر سپاه نینوای گلستان اظهار داشت: قرآن طرفدارِ اقتصاد همه جانبه است.

وی با تاکید بر اینکه اقتصاد مقاومتی اقتصاد جهادی است، تصریح کرد: در اقتصاد مقاومتی باید به آنچه داریم، تکیه کنیم و مردم به سازماندهی الگوی مصرف بپردازند و مسلمانی به معنای آن است که اسراف نکنیم و اگر تنها همین امر در کشور رعایت شود بسیاری از مشکلات حل خواهد شد.

احیای یک انسان، احیای یک جامعه است

جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه در خصوص الزامات هدایتگری بیان داشت: هدایتگری کار خداست و بعد از آن انبیا و اولیای الهی، هدایت مردم را به سمت الله به عهده دارند.

حاجی‎صادقی با بیان اینکه بزرگترین عبادت هدایت است خاطر نشان کرد: اگر انسان واقعا بتواند دیگران را هادی باشد، از هر آنچه خورشید بر آن بتابد ارزشمندتر است، چرا که احیای یک انسان احیای یک جامعه است.

وی هدایتگری را بر پایه خودسازی عنوان کرد و ابراز داشت: کسی که می‎خواهد مصلح باشد باید اول خودش صالح و هدایت شده باشد لذا باید در راه باشیم تا دیگران را به مسیر درست رهنمون کنیم.

رابطه سیاست با دیانت در فرهنگ اسلامی رابطه جزء با کل است

جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه با تاکید بر اینکه نمی‎خواهیم هادی سیاسی به سمت سیاستی که امروز در دنیا رواج دارد، حرکت کند، متذکر شد: باید به سمت سیاستی که بخشی از دین است، رهنمون شویم که هدف اصلی آن تعالی انسان‎ها است.

حاجی‎صادقی بیان داشت: رابطه سیاست با دیانت در فرهنگ اسلامی رابطه جزء با کل است و هادی سیاسی باید هادی دینی باشد به دلیل اینکه سیاست عین عبادت و اخلاق است.

وی یادآور شد: در فرهنگ اسلامی اخلاق، سیاست و اقتصاد در بخش‎های ضمیمه شده به هم نیستند بلکه همه بخش‎ها متداخل در یکدیگر هستند و هر جایی که اخلاق است سیاست هم است و هر جایی که سیاست است دیانت نیز وجود دارد.

اخلاق در متن سیاست معنا پیدا می‎کند/ سیاست ما با سیاست غرب متفاوت است

جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه با بیان اینکه به دشمن حق تهمت زدن نداریم ابراز داشت: نقشه دشمن را افشا کنیم، توطئه‎ها را برملا کنیم اما چیزی که در دشمن نیست نباید به آنها نسبت بدهیم.

حاجی‎صادقی با تاکید بر اینکه اخلاق در متن سیاست معنا پیدا می‎کند خاطر نشان کرد: در فصل انتخابات باید درس اخلاق گذاشته شود تا بدانیم سیاست ما با سیاست غرب متفاوت است.

وی هدفدار بودن را از الزامات هادیان سیاسی خواند و اظهار داشت: باید بدانیم که چه می‎خواهیم و اینکه باید مردم را به کدام مسیر سوق دهیم و هیچگاه تسلیم روزگار نشویم.

جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه با بیان اینکه ولایتمداری از دیگر شاخصه‎های یک هدایتگر است متذکر شد: ولایتمداری ولایت‌شناسی را در بر می‎گیرد چرا که تجلی دین خدا در ولایت است.

انتهای پیام/2307/ب/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول