اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نخبه قرآنی و ورزشی کشور در گفت‌وگوی تفصیلی با فارس:

آرزوی زیارت امام رضا (ع) لحظه‌ای برآورده شد / نقش ممتاز «مادرشوهر» و «همسر» در موفقیت‌ها

خبرگزاری فارس: نخبه قرآنی و ورزشی کشور گفت: مجری یک برنامه تلویزیونی از بزرگ‌ترین آرزویم پرسید و پاسخ دادم که زیارت آقا امام رضا (ع)در این لحظه یکی از بینندگان تماس گرفت و هزینه رفت و آمد من و خانواده‌ام را به مشهد تقبل کرد.

آرزوی زیارت امام رضا (ع) لحظه‌ای برآورده شد / نقش ممتاز «مادرشوهر» و «همسر» در موفقیت‌ها

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان میاندرود، سرزمین ایران از گذشته تاکنون مهد درخشش دلاورمردان و شیرزنانی بوده که با استفاده از نبوغ خدادادی خود در راه رسیده به تعالی، تلاش‌هایی را انجام داده و توانستند با نیازسنجی و دریافت درک دقیق از شرایط حال جامعه خود، دست به اقدامات و ابداعات جدی در حوزه‌های مختلف بزنند و بتوانند حتی پس از گذشت سال‌ها از دوران زندگی خود همچنان منشا خیر در جامعه باشند.

درست همانند زمان جنگ تحمیلی که دشمنان با آتش سنگین گلوله و موشک قصد ایجاد خلا در جبهه‌ها را داشتند، در جامعه کنونی نیز تهاجم فرهنگی با استفاده از تمام ابزارهای ممکن که به مصابه آتش سنگین تبلیغات است، قصد منصرف کردن مردم از بلور زیبای اعتقادات‌شان را دارند و در این راه همان مردان و زنان خلاق هستند که با استفاده از قدرت ایمان، تکیه بر تلاش و به کار بستن استعداد خود مرزبانان کنونی کشورند.

یکی از این افراد که توانسته است با تلاش خود تحسین همگان را به دست آورد، کسی نیست جز سید کلثوم حسینی مربی تکواندو و حفظ تخصصی قرآن که اگر بخواهیم به گوشه‌ای از تلاش‌ها و دست‌یافته‌هایش اشاره داشته باشیم. او برگزیده بانوی فعال عرصه قرآنی کشور در سال 91، مسئول تربیت و آموزش بسیج  ورزشکاران مازندران، نایب رئیس هیئت تکواندو بسیج و مدیر موسس موسسه قرآنی ورزشکاران مازندران، حافظ کل و قاری قرآن، برگزیده مربی ورزشی نخبه استان و کشور در سال 90 در بخش بانوان، مسئول فرهنگی فعال استان از طرف بسیج ورزشکاران مازندران، برگزیده ویژه نخستین همایش ملی حجاب و عفاف به عنوان حافظ کل قرآن کریم و فعال در عرصه حجاب و عفاف، عضو سمن لاله‌های رضوی و مسئول هیئت تکواندو سپاه بهشهر است.

به دلیل قدردانی رسانه‌ای از تلاش‌های حسینی و برای شناخت بیشتر این بانوی فعال قرآنی و ورزشکار، خبرگزاری فارس گفت‌وگویی را با او انجام داده که در ادامه می‌خوانید:

"سید کلثوم حسینی" متولد شهرستان بهشهر است و حفظ کل قرآن را از17  سال پیش شروع کرد، ورزش را از زمان بعد از ازدواج در استان البرز آغاز کرد و بیش از 10سال است که در  در رشته تکواندو فعالیت می‌کند.

در حال حاضر دان 2 تکواندو را دارد و به آموزش نیروهای ورزشکار و قرآنی در شهرستان بهشهر و استان مازندران مشغول است.

همسرش از یک خانواده قرآنی است و به شغل آزاد مشغول است. همچنین فرزند پسری دارد که 11 سال سن دارد و از چهار سال پیش در رشته ورزشی کاراته مشغول به فعالیت است.

چهار نفر از خانواده همسرش حافظ کل قرآن کریم هستند. تعدادی حافظ 10 جزء و 20 جزء نیز در این خانواده وجود دارند، همچنین در خانواده‌اش نیز از دیرباز انس با قرآن وجود داشته و تعدادی حافظ کل و حافظ چند جزء قرآن فعالیت دارند.

فارس: در مورد فعالیت حال حاضر خود توضیح دهید و اینکه دقیقا به چه فعالیتی مشغول هستید؟

من با این اعتقاد که ورزش، انسانیت و اعتقادات قابل انفکاک از یکدیگر نیستند یک باشگاه دو منظوره برای آموزش همزمان ورزش تکواندو و حفظ تخصصی قرآن ایجاد کردم دارم، در ابتدا با تعداد کمی از هنرجویان در بهشهر شروع به کار کرده و پس از حدود یک سال اکنون 150 قرآن‌آموز ورزشکار را تعلیم می‌دهم که در کنار ساختن جسم آنها به تعلیم مفاهیم الهی در سایه حفظ قرآن مشغولم.

جوانانی که در مجموعه ما فعالیت می‌کنند، معمولا آشنایی با ورزش نداشته و از کمربند سفید شروع به تمرین کردند همچنین بیشتر آنها در زمینه حفظ قرآن نیز تجربه‌ای نداشتند اما با گذشت یک سال از فعالیت این باشگاه در حال حاضر در زمینه حفظ قرآن پیشرفت خوبی داشتند، فعلا به حفظ چند 10 جزء رسیدند و در آینده نزدیک چند حافظ کل تحویل جامعه قرآنی خواهیم داد. با توجه به اینکه در ورزش نیز با شرکت در مسابقات ورزشی آمادگی ورزشکاران را به بوته آزمایش می‌گذاریم.

فارس: از انجام سبکی جدید آموزش گفتید که در آن جسم و روح متناسب باهم رشد می‌کنند، آیا در این راه از کسی الگوبرداری کردید یا ابداع شخصی‌تان است؟

این مسئله را خودم برای اولین بار در کشور پایه‌ریزی کردم. تا به حال هیچ جای دیگری به این روش کار نکرده است، البته ممکن است کسی هم در ورزش و هم در حفظ قرآن مهارت پیدا کرده باشد اما اینکه آموزشی در این زمینه و با این تعداد انجام شده باشد منحصر به استان مازندران است.

فارس: همه هنرجویان و حافظان را خودتان آموزش می‌دهید یا کمک مربی هم دارید؟

در حال حاضر از بین حافظان و ورزشکاران چند نفر به حدی رسیدند که می‌توانند به آموزش بقیه کمک کنند اما بیشتر کارها را خودم انجام می‌دهم. یکی از هدف‌گذاری‌هایم این است که در سال آینده بتوانم از بین هنرجویان و حافظان چند مربی برای اشاعه فرهنگ قرآنی همراه با تعلیم ورزش تحویل دهم تا بتوانم توسعه‌ای شایسته در این کار ایجاد کرده باشم.

فارس: لیست مفصلی از عنوان‌ها و مسئولیت‌هایی را برعهده دارید که برخی از آنها را در شهرستان بهشهر و برخی را هم احتمالا در مرکز استان پیگیری می‌کنید، چگونه می‌توانید این کارها را به تنهایی انجام دهید؟

هر روز صبح مسافت بهشهر تا ساری را طی می‌کنم تا پایان ساعت اداری در مرکز استان هستم و به بهشهر باز می‌گردم تا بتوانم به کارهای دیگرم بپردازم که البته در این راه باید برنامه‌ریزی دقیقی داشته باشم تا بتوانم به همه این کارها برسم. در اینجا باید از نقش ممتاز مادرشوهر و همسرم تمجید کنم که بدون کمک آنها نمی‌توانم به اهدافم برسم.

فارس: پذیرفتن مسئولیت‌های مختلف ممکن است گاهی موجب خستگی در کار شود، در این راه چه چیزی به شما انرژی می‌دهد؟

البته درست است که گاهی خستگی بر انسان وارد می‌شود، اما هدف والایی را در این راه نشانه گرفتم که برای همین خستگی را به خود راه نمی‌دهم، من به عشق خشنودی رهبری کار می‌کنم و آرزویم یک لبخند مقام معظم رهبری است، از تمام وجود ارادت خاصی به ایشان دارم و این در خانواده‌ام نیز وجود دارد به همین دلیل تمام توان خود را در این راه می‌گذارم تا شاید بتوانم سهم کوچکی در تحقق آرمان و بیانات ایشان داشته باشم که همان قرآنی شدن فضای جامعه است و این مسئله به من انرژی به مراتب بیشتر از هر چیز دیگر می‌دهد.

فارس: آیا شرکت در کلاس‌های حفظ تخصصی قرآن برای ورزشکاران و یا برعکس انجام فعالیت ورزشی برای قاریان و حافظان قرآنی اجباری‌ است، به عبارت دیگر این دو آموزش به صورت تفکیک‌ناپذیر ارائه می‌شوند یا اختیاری است؟

ابتدا باید به این مسئله اشاره کنم که هیچ باشگاه شخصی برای آموزش ندارم و به عنوان مربی در باشگاه ورزش بسیج بهشهر تعلیم می‌دهم و آموزش حفظ تخصصی قرآن را نیز در همان مجموعه انجام می‌گیرد، باید از سپاه ناحیه بهشهر برای حمایت‌هایی که از این مجموعه داشته است تشکر کنم، ما با حمایت سپاه از امکانات آموزشی مناسبی بهره‌مند هستیم، در پاسخ به پرسش شما باید بگویم که هیچ اجبار و یا تفکیک‌ناپذیری در این دو مسئله وجود ندارد، شرکت‌کنندگان در این سال‌ها ممکن است بنا به علاقه‌شان به ورزش تکواندو به حفظ تخصصی قرآن هم علاقمند شده باشند و برعکس برخی نیز به شوق تبدیل شدن به یک حافظ قرآن به مجموعه ما آمده اما به تدریج به ورزش نیز روی آورده باشند اما در هر صورت بیشتر ورزشکاران و حافظان در هر دو کلاس شرکت می‌کنند البته همه را توصیه به آموزش کامل می‌کنم اما بدون کوچک‌ترین اجبار در این راه، علاقه زیادی در هنرجویان و قرآن آموزان وجود دارد.

فارس: بهترین خاطره‌ای که در سال‌های فعالیت خود داشته‌اید چه بوده است؟

بهترین خاطره‌ای که در این سال‌ها داشتم احتمالا مربوط می‌شود به زمانی که در یک برنامه زنده تلویزیونی در شبکه تبرستان دعوت شدم، سئوالات زیادی از من شد و از اهدافم برای ادامه کار گفتم، در این برنامه اتفاقی افتاد که برایم بسیار خاطره‌انگیز و فراموش‌نشدنی است.

در آن لحظه که برنامه در حال پخش بود مجری برنامه از بزرگ‌ترین آرزویم پرسید و پاسخ دادم که زیارت آقا امام رضا (ع) بزرگ‌ترین آرزویم است چون همان روز این آرزو را در دلم مرور می‌کردم، در این لحظه یکی از بینندگان با تهیه‌کنندگان برنامه تماس گرفت و هزینه رفت و آمد من و خانواده‌ام را با بلیط رفت و برگشت هواپیما به مشهد مقدس به عنوان هدیه تقبل کرد.

این مسئله باعث شد همان‌جا کنترل احساساتم را از دست بدهم و اشک شوق بریزم چون چند روز قبل از این حادثه نیز در دلم آرزوی دیدن حرم باصفای رضوی را کرده بودم و اینجا بود که احساس کردم واقعا خدا در این نزدیکی‌ها است.

فارس: آیا تابه حال برای کاری اقدام کردید که موفق نشده باشید؟

بله پس از انجام آن مسافرت زیارتی به مشهد مقدس که به واسطه حضورم در رسانه ملی و نیک‌اندیشی یک هم‌استانی یا هموطن مهیا شده بود، یک بار دیگر نیز به زیارت امام هشتم (ع) مشرف شدم که در آن سفر برای دریافت افتخار خادمی افتخاری امام رضا (ع) مراجعه کردم اما گفتند که باید حداقل فوق‌لیسانس داشته باشید تا به این مهم دست یابید.

فارس: چطور شد؟ با وجود عدم موافقت این آرزو را فراموش کردید؟

نه هرگز این آرزو را فراموش نکردم و برای همین دوباره شروع به تحصیل کردم و هم‌اکنون در رشته مدیریت مشغول به تحصیلم، تمام تلاشم بر این است که هرچه زودتر فارغ‌التحصیل شوم و به این افتخار دست یابم.

فارس: آیا در خواستی از مسئولان استان دارید؟

تنها درخواستم از مسئولان استان به ویژه استاندار مازندران این است که هرگاه شرایط مهیا شد و از استان مازندران کسانی به دیدار رهبر معظم انقلاب شرف‌یاب شدند مرا نیز با خود به این دیدار پرفضیلت ببرند و اگر هم نشد سلام مرا به رهبر انقلاب برسانند.

انتهای پیام/86003/ب/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول